برخی منابع خبری مدعی شدند برای اینکه مشتریان سهام دو باشگاه که به عنوان خریداران کلان سهام  استقلال و پرسپولیس شناخته می‌شوند مانند نوبت قبل با هجمه رسانه ای سنگین در شبکه های اجتماعی رو به رو نشوند مشخصات و اطلاعات آنها تاکنون فاش نشده

خریداران قرمز و آبی تا لحظه آخر مخفی می‌مانند/خداحافظی قریب الوقوع هیئت مدیره دو باشگاه/ خطر و درویش هم قطعا می‌روند

به گزارش قدس آنلاین؛ با موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا مهلت تعیین شده برای بارگذاری مدارک مالکیتی و مالیاتی باشگاه های متقاضی دریافت مجوز حرفه‌ای تا روز پنجم اردیبهشت ماه تمدید شد تا در فرصت باقی مانده فرایند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شود تا آنها فرصت حضور در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند.

مدیران دستگاه ورزش و سازمان خصوصی سازی در تلاشند با دستور ویژه معاون اول رئیس جمهور موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس را قبل از پایان مهلت تعیین شده به سرانجام برسانند تا خطر حذف از آسیا به کلی از بین برود،به همین دلیل در کارگروه تعیین تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس و کسب مجوز حرفه ای این دو باشگاه در وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال ماموریت داده شد که مقدمات لازم و نامه نگاری لازم برای دریافت فرصت بیشتر فراهم شود تا پنجم اردیبهشت ماه این اتفاق رخ دهد.

حالا به نظر می رسد بعد از تعطیلات عید فطر ماجرای واگذاری مالکیت هر دو باشگاه انجام شود تا مشکل ساختاری در بخش بارگذاری اسناد و مدارک برای این دو مجموعه ورزشی به وجود نیاید، و آنها بتوانند مشخصات و مدارک مالک جدید خود را در سایت مربوطه بارگذاری کنند تا مجوز حرفه ای از سوی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آنها صادر شود.

هرچند هنوز مشخص نیست مالکان جدید این دو باشگاه چه کسانی خواهند بود اما پیش بینی می شود به محض قرار گرفتن سهام دو باشگاه روی تابلو بخش عمده از سهام این دو باشگاه توسط دو هلندینگ بانکی خریداری شود و مابقی سهام توسط بنگاه های اقتصادی کوچک تر خریداری شود اما قطعا واگذاری آنها انجام خواهد شد.

برخی منابع خبری مدعی شدند برای اینکه مشتریان سهام دو باشگاه که به عنوان خریداران کلان سهام  استقلال و پرسپولیس شناخته می‌شوند مانند نوبت قبل با هجمه رسانه ای سنگین در شبکه های اجتماعی رو به رو نشوند مشخصات و اطلاعات آنها تاکنون فاش نشده و به نظر می آید تا لحظه آخر نیز این اتفاق رخ نخواهد داد تا آنها از خرید این حجم از سهام منصرف نشوند.

از طرفی با توجه به ریز بورس در هفته گذشته و نوسانات بازار، عده ای معتقدند در صورت فاش شدن اطلاعات خریداران ممکن است شوک سنگین دیگری به برند مجموعه های خریدار سهام استقلال و پرسپولیس وارد شود چون این دو باشگاه بازدهی مناسب مالی ندارند و به عنوان مجموعه های زیان ده شناخته می‌شوند به همین علت اطلاعات خریداران حتی المقدور فاش نشده تا آنها متوجه ضرر و زیان جدیدی نشوند.

اما سرنوشت بعد از واگذاری دو باشگاه چه خواهد شد؟ این سوال مشترکی است که در ذهن هواداران هر دو تیم در آستانه واگذاری مالکیت باشگاه های مورد علاقه آنها مطرح است! یک منبع آگاه خبری در این خصوص به قدس گفت: برابر قانون سهامدار عمده که به عنوان مالکیت باشگاه ها شناخته می‌شود بیشتر سهم را در هیئت مدیره باشگاه های خواهند داشت و در کنار آن سهام داران دیگر نیز دارای حق رای در این مجموعه خواهند بود اما مساله مهم اینجاست که دیگر وزارت ورزش در جریان تصمیم گیری مدیریتی دو باشگاه هیچ نقشی نخواهد داشت!

از طرفی شنده می‌شود پس از انجام فرایند واگذاری ترکیب مدیریتی و هیئت مدیره هر دو باشگاه دستخوش تغییرات قابل توجهی قرار خواهد گرفت تا چهره جدید مدیریتی این دو باشگاه برای هواداران ورسانه ها رونمایی شود. از گوشه و کنار خبر می رسد تلاش و تکاپوی اعضای کنونی هیئت مدیره هر دو باشگاه برای باقی ماندن در ترکیب مدیریتی استقلال و پرسپولیس به شکل بسیار زیادی در جریان است اما خیلی بعید به نظر می رسد این اتفاق رخ دهد، حتی شنیده می شود یکی از مقامات ارشد دولتی برای اعضای هیئت مدیره هر دو باشگاه پیغام فرستاده که تلاش برای باقی ماندن در هیئت مدیره نتیجه ای نخواهد داشت چون به محض انجام واگذاری دیگر هیچ کسی جز مالک قدرت انتخاب و تصمیم گیری برای آن مجموعه را ندارد.

اما شاید خوشحال ترین فرد در دستگاه ورزش از بروز چنین اتفاقاتی وزیر ورزش و جوانان باشد، چون او جزو معدود وزرای ورزش و جوانان بود که از همان بدو انتخابش به عنوان وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد هیچ دخالتی در فعل و انفعالاتی مدیریتی این دو باشگاه ندارد و تمام تلاشش را به کار خواهد بست که این دو مجموعه را از وزارت ورزش و جوانان جدا کند تا بتواند تمرکزش را به سمت رشته های مدال آور و المپیکی معطوف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.