مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان در حوزه آبرسانی به ۹۲ درصد و در حوزه گازرسانی به ۹۵.۵ درصد رسیده‌اند که این اقدام‌های عمرانی مهم در سال گذشته بیشتر مشهود بوده است.

بیش از ۹۲ درصد روستاهای خراسان رضوی در دولت سیزدهم آب و گاز رسانی شده اند

به گزارش قدس خراسان، حمید رضا سراجی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات تحول روستایی یکی از اهداف استانداری خراسان رضوی بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در ۲ سال اخیر گازرسانی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، به ۲ هزار و ۴۷۵ روستا رسیده و موجب پوشش ۹۵.۵ درصدی در استان شده است.

وی با بیان اینکه پایان دولت سیزدهم جشن پایان بی گازی در روستاهای استان برپا خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه زیربنایی گاز، ۲ هزار و ۷۰۴ روستا تجهیز شده‌اند و در این حوزه به پیشرفت ۹۷.۶ درصدی رسیده ایم.

سراجی بازنگری در طرح‌های هادی هزار و ۱۱۳ روستا را یکی دیگر از اقدامات یکسال اخیر دانست و عنوان کرد: بسیاری از موانع که مسیر اجرای طرح‌های هادی روستاها وجود داشت با کمک و تمهیدات مقامات محلی و استانی رفع و رجوع شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی، پیشرفت در آسفالت معابر روستایی خراسان رضوی را نیز از اقدامات مهم برشمرد و بیان کرد: با بازنگری انجام شده، بر اساس قیر قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، چهار میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۷۲ مترمربع از معابر روستایی استان آسفالت شد و رشد چشمگیری نسبت به چهار ساله ماقبل خود داشت.

وی تصریح کرد: با جذب ۶۲ هزار و ۹۹۷ تن قیر در حوزه روستایی علاوه بر رشد در حوزه جذب، اقدامات مناسبی در آسفالت معابر روستایی انجام گرفت.

سراجی خاطرنشان کرد: در بخش آبرسانی علارغم خشکسالی‌های بی سابقه، با کمک نهادهای خیریه و کمک دستگاه‌های مسوول، ۲۱۰ پروژه با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال در بخش تاسیسات و آبرسانی اختصاص یافت و در این خصوص روستاها از ۸۹ درصد به ۹۲ درصد رسیدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در یکسال اخیر ۳۰۰ کیلومتر لوله گذاری آب در ۲۳۷ روستا و همچنین ۴۰۰ مترمکعب مخزن با مجموع اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در روستاهای خراسان رضوی اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.