مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح هادی روستایی، خراسان رضوی از میانگین کشور پایین‌تر است.

عملکرد خراسان رضوی در اجرای طرح هادی از میانگین کشوری پایین‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، محمد شفیعی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی در همایش شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و ششطراز شهرستان خلیل آباد، اظهار کرد: طبق اعلام نیاز شهرستان‌ها و تامین اعتبار، قرار است تا اجرای طرح هادی در هزار روستا تا پایان شهریورماه امسال در خراسان رضوی بازنگری شود که این استان از میانگین کشوری در اجرای این طرح پایین‌تر است.

وی گفت: پس از بازنگری تهیه زمین، نوبت به تسهیلات می‌رسد که  به محض ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی و با کمک آورده مردم، موضوع تامین زمین مسکن روستاییان حل خواهد شد.

شفیعی خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای دارای دهیاری در خراسان رضوی وجود دارد که در بسیاری مرحله اول و دوم طرح هادی اجرا شده و برخی در مرحله اول به سر می‌برند.

وی افزود: اشتغال، نابرابری هزینه‌کرد و درآمد روستاییان و زیرساخت‌های زندگی باعث مهاجرت از روستا به شهر شده و زمانی که درآمد یک روستایی از هزینه‌کردش بیشتر شود؛ این خود مانعی برای مهاجرت است.

شفیعی در ادامه گفت: مدیران شهرستانی باید برای جذب اعتبارات از نهادهای دولتی و حاکمیتی تلاش و پیگیری کنند تا سبب توسعه روستاها و در نهایت شهرستان شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.