مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو بیمار ۴۸ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه به ۶ بیمار نیازمند دریافت عضو، زندگی دوباره بخشید.

اعضای بیمار مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۶ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هفتاد و ششمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده این دانشگاه، شادروان براتعلی خوش کنار، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان نهم دی تربت حیدریه پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد خوش کنار در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به بانوdی ۶۰ ساله ساکن آبادان و مردی ۵۲ ساله از بندرعباس که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به مردی ۴۰ ساله ساکن خواف که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.