معاون آموزش متوسطه از احیای پست «رئیس اداره دوره اول متوسطه» در ساختار وزارت آموزش و پرورش‌ خبر داد.

یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد

محمدمهدی کاظمی از احیای پست «رئیس اداره دوره اول متوسطه» در ساختار آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: ‌دوره متوسطه اول یکی از دوره‌های مهم در نظام آموزشی است. به دلیل اینکه حد وسط بین دوره ابتدایی و دوره دوم متوسطه است. از طرفی این دوره، دوره هویت‌یابی است؛ دوره‌ای است که زمینه شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و زمینه هدایت تحصیلی است.

وی ادامه داد:‌ اواخر دولت قبل متاسفانه اداره دوره متوسطه اول در ساختار وزارت آموزش‌وپرورش و ساختار استان‌ها حذف شد اما با پیگیری‌هایی که از زمان استقرار دولت سیزدهم انجام شد؛ خوشبختانه در اسفند سال گذشته در شورای راهبری وزارت آموزش و پرورش این موضوع تایید ‌و پُست رئیس اداره دوره اول متوسطه در استان‌ها احیا ‌و از طریق معاونت توسعه و برنامه‌ریزی به استان‌ها ابلاغ شد تا این ساختار به‌صورت ساختار مجزا به امورات این دوره بپردازد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ‌این دوره جزو یکی از مهمترین دوره‌های ماست و باید به آن توجه ویژه‌ای می‌شد. ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در این دوره تحصیل می‌کنند که متولی خاص و ویژه نداشتند. الحمدالله این اتفاق  افتاد و در همین راستا یکی از برنامه‌هایی که باید در این دوره برگزار شود، زمینه‌سازی برای هوش مصنوعی است. به همین منظور برنامه‌نویسی و کدنویسی آموزش داده خواهد شد و این اتفاق مهم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد افتاد.

کاظمی با بیان اینکه این اتفاق مهم با مشارکت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان هم‌اکنون در تمام استان‌های کشور آغاز شده است، گفت: ‌این برنامه شروع شده است تا آموزش کدنویسی به همه معلمان دوره اول متوسطه با اولویت دبیران ریاضی، علوم تجربی و کار و فناوری اتفاق بیفتد و این زمینه آموزش را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

وی تاکید کرد: ‌پیش‌بینی کرده‌ایم که حداقل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز را در دوره اول متوسطه تحت پوشش آموزش کدنویسی که زمینه‌سازی برای هوش مصنوعی است ‌بتوانیم داشته باشیم.

منبع: پانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.