استاندار خراسان رضوی گفت: تحقق چهارده موضوع در طرح تحول روستایی با کمک دهیاران در دستور کار است.

استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در جمع دهیاران بخش مرکزی در مسجد روستای ولی آباد که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این جلسه و بازدیدها مواجه مسئولان با مسائل منطقه و جمع بندی مسائل است.

وی افزود: هیچ گاه ما نمی توانیم ادعا کنیم همه مسائل حل شده است اما متناسب با شرایط باید حرکت کرد.

استاندار خراسان رضوی در تشریح مسائل روستاهای بخش مرکزی مشهد گفت: آنچه که از مراجعات مردم و گفتگو با دهیاران حاصل شده، مشخص شد مسئله حادی وجود ندارد و همه روستاها از حداقل هایی برخوردارند و مشخص است که دهیاران پیگیر موضوعات در روستاها هستند.

وی ادامه داد: در جلسات استانی ۱۴ موضوع در طرح تحول روستایی  وجود دارد که مسائل  آب ، برق ،گاز ، بهداشت و ... را شامل می شود بنابراین  در چهارچوب طرح تحول روستایی در خدمت دهیاران و موضوعات آنان هستیم.

نظری تاکید کرد: روستاها و دهیارانی که در روستاهایشان نسبت‌ به موضوعات مشخص شده در طرح تحول روستایی اشکالی وجود دارد در اسرع وقت بررسی می شود.

وی دو موضوع مهم اشتغال روستایی و مسکن روستایی را از موضوعات مهم و اساسی در روستاها دانست و گفت؛ تاکید داریم از طریق دهیاران پیگیری شود تا جمعیت در روستاها مستقر شوند. 

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مد نظر قرار داریم تا با کمک دهیاران افرادی که در روستاها واقعا فاقد مسکن است به او مسکن تعلق بگیرد و اگر کسی زمین دارد با دادن تسهیلات کمک به ساخت مسکن او  شود و اگر کسانی که اهل روستا هستند و به شهر رفتند اما تمایل به بازگشت به روستا دارند به این افراد هم  در ساخت مسکن کمک می شود.

نظری با اشاره به تعداد دهیاری ها تصریح کرد: ۲۶دهیاری در بخش مرکزی مستقر است و بحث اشتغال و مسکن  به عنوان  موضوعات مهم در دستور کار دهیاران،بخشدار و فرماندار قرار بگیرد تا بعد از مدتی مشکلات مسکن روستایی برطرف شود.

وی ادامه داد: اشتغال روستاییان و اشتغال فارغ التحصیلان از موضوعات مهم تحت بررسس است و اگر معیشت مردم به ویژه در روستاها برقرار نباشد جمعیت پایدار نمی ماند.

نظری تحقق مسکن روستایی و اشتغال روستایی را در یک چهارچوب دانست و عنوان کرد: در روستاها چند شغلی بودن در خانواده روستایی حاکم است و علاقه و تجربه هم لازمه اشتغال روستایی است و این توقع را داریم که دهیاران به ما کمک کنند و در ساخت مسکن روستایی موضوع اشتغال هم مد نظر است.

وی در پایان تشریح کرد: حل مشکل مردم در دستور کار مسئولان باید باشد و دهیار کسی است که مسلط به منطقه است و امین مردم و حاکمیت است و با توجه به این ظرفیت بسیاری از مشکلات روستایی حل شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: ۲۵۹۶ روستای بالای ۲۰خانوار در استان داریم که براساس مولفه‌هایی مانند اشتغال، مسکن، مهاجرت معکوس و سایر مواردی که وجود دارد در طرح انتخاب دهیار برتر استان مد نظر قرار خواهد گرفت و امیدواریم شاهد اقدامات ارزنده دهیاران در این زمینه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.