۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 978889

معاون میراث فرهنگی گفت: انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها نیز تشکیل می شود.

تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها

علی دارابی معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ما به نیابت از مردم جهان از رژیم صهیونیستی انتقام گرفتیم گفت: با همکاری دانشگاه اصفهان و سمنان در هفته آینده نشست برگزار می‌کنیم که صاحب نظران از کشورهای مختلف از حضور دارند این تلاش‌ها برای آن هست که بتوانیم حافظ خوبی برای بناها باشیم.

وی گفت: ما بناها را نماد ملموس میراث بشری می‌دانیم. چالش‌های امروز در حوزه بلایای طبیعی و بحران‌ها یکی از نگرانی‌های جامعه جهانی است. ما آثار تاریخی ثبت ملی شده زیادی داریم که با توجه به وضعیت اعتبارات اندک برای رسیدگی به این بناها داریم، برآورد شد که برای سرانه مرمت بناهای تاریخی در واقع برای هر اثر در سال جاری ۱۳ میلیون تومان بودجه داریم. از ۱۴ هزار بناهای تاریخی ۱۰ هزار بنا در اختیار مردم ۲ هزار بنا در اختیار نهادهای دولتی و ۲ هزار بنا در اختیار اوقاف است البته همه باید از این بناها حفاظت کنند. با رئیس قوه قضائیه جلسه داشتیم و گفتیم اگر به این بناها رسیدگی می‌شود باید به عنوان ترک فعل به آن نگاه شود.

وی گفت: اقدامات خوبی در حوزه بودجه انجام شده و جلسات مفصلی برگزار شد امیدوارم امسال سال توسعه حفاظت و مرمت و اقدام برای اتمام بناهای نیمه کاره باشد.

دارابی بیان کرد: امروز افتخار داریم در وزارت میراث فرهنگی میزبان جمعی از حافظان استاد کاران و مرمت گران باشیم. همچنین در سال گذشته انجمن خیرین میراث فرهنگی را تشکیل دادیم در نظر داریم تا پایان اردیبهشت تمام شعبات انجمن خیرین در استان‌ها با مشارکت شما تشکیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.