سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تنش‌زدایی در خاورمیانه گفت: اقدامات بی پروای رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله حمله آن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به تشدید اوضاع شده است.  

پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 

"ممتاز زهرا" در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود امروز در اسلام‌آباد گفت: پاکستان نگاه رو به جلو به سفر آتی دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران دارد و ما مصمم به میزبانی گرم از مهمان محترم خود هستیم.

وی افزود: ما تاریخ و برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

ممتاز زهرا درخصوص اوضاع منطقه گفت: ما خواستار تنش‌زدایی فوری در خاورمیانه و اقدام موثر جامعه جهانی برای توقف جنایات اسرائیل در غزه هستیم.

وی در پاسخ به پرسش‌هایی مرتبط با برخی گزارش‌ها درباره شنیدن صدای انفجار در ایران، افزود: ما در حال سنجش وضعیت هستیم و تنها در صورت دریافت اطلاعات روشن تر قادر به موضع گیری خواهیم بود.

ممتاز زهرا با یادآوری محکومیت تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق از سوی پاکستان، گفت: اقدامات بی پروا و غیرمسئولانه اسرائیل به ویژه تجاوز به کنسولگری ایران تنش‌ها در منطقه را به اوج خود رسانده لذا ما خواستار تنش زدایی فوری هستیم.

وی تاکید کرد: پاکستان همچنین خواهان آتش بس فوری در غزه، توقف حملات اسرائیل، پایان محاصره نوار غزه و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم غزه است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت که اعضای آن باید به مسوولیت خود پایبند باشند و اسرائیل را به دلیل تجاوزات در منطقه و نسل کشی فلسطینیان پاسخگو نمایند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.