۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 979770

سازمان ملل متحد اعلام کرد بحران انسانی در غزه با افزایش زباله‌های جامد که تهدیدی برای بدتر شدن وضعیت در این باریکه است، چرخشی خطرناک به خود گرفته است.

انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه

به گزارش قدس آنلاین، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی عنوان کرد به گفته اتحادیه شهرداری‌های نوار غزه، حدود ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه انباشته شده و این یک فاجعه زیست محیطی و بهداشت عمومی است.

به نقل از آناتولی، دوجاریک هشدار داد انباشت زباله‌های جامد که با تخریب تأسیسات مدیریت پسماند و مراکز دفع زباله‌های پزشکی تشدید شده است، به طور جدی تلاش‌های شهرداری‌ها را با مشکل جمع آوری و دفع مواجه کرده است.

وی همچنین خطرات جدی امدادگران با جاده‌های ویران شده و وجود مهمات منفجر نشده را برجسته کرد. دوجاریک در این باره گفت: «در غزه، خصومت‌های جاری، تخریب جاده‌ها و وجود مهمات منفجر نشده همچنان خطرات قابل‌توجهی برای کارکنان بشردوستانه ایجاد می‌کند.»

دوجاریک تاکید کرد که موانع (محدودیت‌های عرضه سوخت، تاخیر و ناامنی در پست‌های بازرسی رژیم صهیونیستی در امتداد جاده ساحلی) مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شوند.

دوجاریک با اشاره به آسیب جدی وارد شده به زیرساخت‌های حمل و نقل کمک‌رسانی گفت: «از آغاز جنگ، اکثر کامیون‌های مورد استفاده برای انتقال کمک‌ها، یا آسیب دیده‌اند و یا نابود شده‌اند.»

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شده‌اند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.