فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: یکی از مولفه‌های مهم قدرت حوزه علم و فن آوری است که در این زمینه باید تمرکز و تلاش کنیم تا هر روز مسیر را قدرتمندتر طی کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا: برای قدرتمندی در عرصه علم و فن آوری باید تلاش کنیم

به گزارش قدس خراسان، سردار سید هاشم غیاثی امروز دوشنبه در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه های خراسان رضوی ضمن تبریک فرارسیدن روز پاسداشت مقام معلم به همه معلمین و اساتید و روسای دانشگاه اظهار کرد: خداوند را شاکریم به بخشیدن نعمات بسیار بر ما که شاید بزرگترین آن‌ها نعمت ولایت باشد که بر ملت ما جهان اسلام ارزانی داشته است و تمامی نعمت‌هایی که متاثر از نعمت ولایت است را فراموش نکنیم امروز اگر امنیت داریم اگر هسته‌ای شدیم و اگر در دنیا حرفی برای گفتن داریم و نقش ایفا می‌کنیم به وجود ولی فقیه است.

مطالبات رهبری را پیگیری کنیم

سردار سیدهاشم غیاثی افزود: امروز هر جایی که هستیم باید نسبت خودمان را نسبت به ولی فقیه تعریف کنیم اگر امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است ما باید نسبت خودمان را با این مطالبه حضرت آقا تعریف و مشخص کنیم. باید در دانشگاه‌ها این چنین مواردی تعریف شود. حضرت آقا وقتی ۱۴ بار از کلمه باید در موضوع پرداختن به علوم انسانی تاکید می‌کنند باید نسبت خودمان را با این مطالبه نیز تعریف کنیم.

وی ادامه داد: باید مشارکت مردمی که در بیانات آقا تاکید شده است را عملیاتی به تصویر بکشیم. ما در بسیج ۲۱ قشری را داریم که در بین مردم هستند باید بتوانیم خروجی مناسبی از این پتانسیل برای افزایش مشارکت مردمی بگیریم و آن را عملیاتی کنیم.

اهمیت قدرمند شدن در حوزه علم و دانش

سردار غیاثی بیان کرد: دو راه بیشتر نداریم یا قدرتمند و قوی بشویم یا اینکه اراده دشمن را بپذیریم. در این سال‌ها نشان دادیم که تسلیم هیچ قدرتی نمی‌شویم پس باید هرروز قدرتمند تر شویم.قدرتمند شدن تنها در حوزه دفاعی نیست یکی از مولفه‌های مهم قدرت حوزه علم و فن آوری است که در این زمینه باید تمرکز و تلاش کنیم تا هر روز مسیر را قدرتمندتر طی کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: در حوزه دفاعی و امنیتی خدا را شکر سرآمدیم و از اقتدار و امنیتی مثال زدنی برخورداریم امنیت شاید در برخی از کشورها باشد اما در کشور ما این امنیت در عین تهدیدات متعدد است که صاحب آن هستیم.

وی اظهار کرد: برخی نگرانی‌ها در حوزه دانشگاه شاید وجود داشته باشد اما نقاط برجسته زیادی در دانشگاه‌ها وجوددارد که توجه به آن‌ها می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بزند. مدیران شایسته و لایقی در دانشگاه‌ها هستند و بعضی از تشکل‌های دغدغه مند نیز تلاش‌های خوبی دارند و امروز اگر اینجا جمع شدیم برای این است که همه ما باید در بهتر شدن شرایط نقش بپذیریم و همه تلاش کنیم تا در استان کارآمدی دانشگاه بیشتر از این که هست شود.همه فعالیت‌هایی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد چه توسط مدیران چه تشکل‌هایی مانند بسیج باید در راستای هم و در طول یکدیگر باشد نه چیز دیگری. نفس این در کنار هم بودن خوب است و کارآمد.

اهدای نشان دانشگاه فردوسی به سردار غیاثی

در این جلسه همچنین رسول نوروزی، فرمانده بسیج دانشجویی سپاه امام رضا(ع)، حجت الاسلام جواد مهدوی نسب، رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، محمود محمدزاده شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، سید مولا خاتمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی، حبیب الله تقی پور سهل آبادی مدیر امور پردیس‌های دنشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، محمدعلی رضایی کرمانی نسب پور، مسئول مجمع بسیج اساتید استان خراسان رضوی، هاشم جلیلی صفریان رئیس شورای هماهنگی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی منطقه ۹ کشور، محمدعلی زنگنه اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، قاسم قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار و فاطمه شوشتری رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید کلاهدوز واحد قوچان به بیان نقطه نظرات خود در ارتباط با مسائلی از جمله تولید علم، ارتباط با صنعت، مسائل فرهنگی و اجتماعی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ... در تعامل دانشگاه با مجموعه سپاه و بسیج بیان کردند.

در پایان نشست هم اندیشی روسای دانشگاه های خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا(ع) نشان دانشگاه فردوسی مشهد در تقدیر از پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی به فرمانده سپاه امام رضا (ع) اهدا شد و با اهدای مدال از تلاش‌های رسول نوروزی فرمانده بسیج دانشجویی سپاه امام رضا(ع) تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.