آیا همه انسان‌ها صلاحیت اینکه مور اعتماد قرار بگیرند را دارند؟ در این مطلب سعی داریم پنج دسته از افرادی که اعتماد به آنها معمولا خسارت بار است را به شما معرفی کنیم.

اعتماد به این ۵ گروه شما را پشیمان می‌کند!/ هیولای چشم سبز عامل مخرب روابط

اعتماد پایه و اساس هر رابطه سالم شخصی یا کاری است، وقتی به کسی اعتماد می‌کنیم در حضور او احساس امنیت کرده و افکار و احساسات‌مان را به راحتی در میان می‌گذاریم. اما آیا همه انسان‌ها صلاحیت اینکه مور اعتماد قرار بگیرند را دارند؟ در این مطلب سعی داریم پنج دسته از افرادی که اعتماد به آنها معمولا خسارت بار است را به شما معرفی کنیم.

گروه اول: افراد مبتلا به دروغگویی مزمن

این دسته از افراد دائما در حال ساختن  داستان‌های اغراق آمیز  درباره خود یا دستاوردهایشان هستند و با وارونه نشان دادن حقیقت یا حذف جزئیات مهم به نوعی دیگران را فریب می‌دهند. دروغگوی مزمن همیشه برای فرار از مسئولیت خود را در هاله‌ی توهمی از مظلومیت قرار می‌دهد. تشخیص این دسته از افراد به ظاهر کار ساده‌ای نیست زیرا آنها با تعصب و اعتماد بنفس بر دروغ خود پافشاری می‌کنند اما اگر دیدید فردی یک روایت مشابه را از چند زاویه متناقض تعریف می‌کند یا هنگام مواجه شدن با سوال‌های جزئی حالت تعدافعی به خود می‌گیرید می‌توانید در اعتماد به او شک کنید و در صورت لزوم فاصله تعریف شده‌ای بین خودتان قرار دهید. زیر ا این افراد معمولا شما را از درک واقعیت محروم می‌کنند یا در مواقع اضطراری حرف خودشان را نقض می‌کنند. اینجاست که شما می‌مانید و حس عمیق مورد خیانت واقع شدن.

گروه دوم : کاسبان شایعه

این افراد با انتشار شایعه یا اطلاعات شخصی دیگران احساس پیشرفت می‌کنند، از داشتن حرف نو لذت می‌برنند و اهمیت چندانی به درست بودن اطلاعات خود و حتی حریم خصوصی افراد نمی‌دهند. بخشی از اطلاعات این افراد بر اساس حدس گمان یا بزرگ‌نمایی خودشان است که فقط برای جذاب شدن حرف‌شان برای دیگران تعریف می‌کنند. کسانی که از انتقال شایعه‌ها سود می‌برند معمولا متوجه آسیبی که به افراد می‌زنند نبوده و یا اهمیتی برای آن قائل نیستند.  اگر با چنین فردی در یک مهمانی حضور داشته باشید، بعید نیست که صحبت‌های امروز شما خوراک شایعه پراکنی فردای او باشد.

گروه سوم:خودشیفته‌ها

اعتماد به یک خودشیفته می‌تواند خطرآفرین باشد، زیرا این افراد اولا مشتاق توجه و تحسین همیشگی دیگران بوده و اغلب تصور می‌کنند بهتر از دیگران هستند و دوما حس همدلی و دلسوزی کمتری نسبت به دیگران دارند. در نگاه اول جذاب و کاریزماتیک به نظر می‌رسند اما نسبت به نیاز و احساسات شما رویکردی جزء بی تفاوتی نشان نمی‌دهند.  انسان خودشیفته رفاه خود را اولویت همه چیز می‌داند وچه بسا برای حفظ رفاه خود از اعتماد شما سوءاستفاده کند و مهمتر از همه اینکه در جریان یک رابطه با فرد خودشیفته شما در سخت ترین لحظات هم نمی‌توانید انتظار رفتارهای مراقبتی و دلگرم کننده را از سمت او داشته باشید و همین ارتباط شما را از نظر عاطفی بسیار بی‌ثبات می‌کند.

گروه چهارم: افراد نامتعادل

افراد نامتعادل تعهدات محکمی ندارند، قول می‌دهند اما برای عمل نکردن به آن صد نوع  بهانه دارند یا قولی  می‌دهند که از قبل می‌دانند، نمی‌توانند به آن عمل کنند. برنامه‌ها را در لحظات آخر لغو می‌کنند و به‌نظر خودشان دلیلی درستی برای این کار دارند. هر نوع رابطه‌ای با این افراد ناامیدی را به شما تحمیل می‌کند و درنهایت شما را در یک فضایی پر از احساس بی‌ارزش بودن به حال خود رها می‌کند.

گروه پنجم: هیولاهای چشم سبز

شاید جالب باشد بدانید، هیولاهای چشم سبز به کسانی گفته می‌شود که حسادت به بخش مهمی از شخصیت آنها تبدیل شده است و دائما در حال مقایسه خود با دیگران هستند و از دیدن موفقیت و شادی آنها عذاب می‌کشند. این افراد حتی می‌توانند برای ضعیف یا خراب کردن دیگران درصورتی که احساس خطر یا تهدید کنند، دست به تلاش‌هایی بزنند. ارتباط با این افراد از جهتی که تلاش برای عقب نگه داشتن شما داشته یا با جاه‌طلبی غیر واقعی سعی در ناامید کردن شما دارند می‌تواند خطرناک باشد. انرژی منفی یک هیولای چشم سبز می‌تواند پویایی یک رابطه را از بین ببرد.

منبع: وبسایت روانشناسی مدیوم

ترجمه: لیلا شرفی_خبرنگار تحریریه جوان قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.