۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
کد خبر: 982548

از مرداد ۱۳۵۸ تا آوریل ۲۰۲۴

جمال رستم زاده، خبرنگار

تعداد زیادی از دانشگاه‌های که بزرگ‌ترین حامیان رژیم تروریستی اسرائیل در ایالات متحده هستند، چند روزی است در تسخیر تفکرات آزادی‌خواهانه و انسان‌دوستانه دانشجویان قرار گرفته اند.

دانشگاه‌های هاروارد، نیویورک، ییل، کلمبیا، ماساچوست، اموری، میشیگان، براون، پلی تکنیک هومبولت، برکلی، کالیفرنیای جنوبی، تگزاس و مینه‌سوتا که بزرگ‌ترین حامیان رژیم تروریستی اسرائیل در ایالات متحده هستند، چند روزی است در تسخیر تفکرات آزادی‌خواهانه و انسان‌دوستانه دانشجویان قرار گرفته‌اند و برپایی چادر و ایجاد اردوگاه اعتراضی با اهتزاز پرچم فلسطین، ۲۰۰ روز پس از حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه و شهادت بیش از ۳۴ هزار زن، مرد و کودک مظلوم و بی پناه به شکل چشمگیری در دنیا به خبر اول و آخر تبدیل شده است. 

دست مریزاد دارند! دانشجویان آمریکایی که نمایش مبارزاتی‌شان توانست طی چند ساعت پس از رفتن روی صحنه بر مخاطب جهانی تأثیر بگذارد و در سکوت خبری رسانه‌های وابسته، شبکه‌های اجتماعی را آنچنان تسخیر کند که تصاویر و ویدئوهای این حرکت بی نظیر تیغ سانسور غربی را بشکند و به پربیننده‌ترین تصاویر رسانه‌ای در چند سال اخیر مبدل شود.

این حرکت بی‌نظیر البته دور از ذهن  نبود و با وجود بارقه‌های گوناگونی که از حرکت‌های بیداری ملت‌ها در ۴۵ سال گذشته 
در جای جای دنیا دیده شده بود، پیش‌بینی می‌شد این روند به بلوغ برسد و همه جهان به ویژه آمریکا و اروپا را هم درنوردد. اما حالا با عبور از قلب کشورهای استکباری به ویژه آمریکا و آن هم با جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور به عنوان نماینده نخبگان و چهره‌های مؤثر در آینده تحولات این کشور، حس می شود روحیه ضد استکباری و آزادی‌خواهی در همه مردم دنیا بیش از پیش شعله ور شده و جهان در آینده‌ای نه چندان دور شاهد سلطه ملت‌ها به جای دولت‌ها بر سرنوشت خویش خواهد بود. چنان‌که در انقلاب سال ۵۷ مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) با همین روحیه اولاً نظام شاهنشاهی را به زیر کشیدند و بعد به الگوی ملت‌های مسلمان و دیگر ملت‌های جهان تبدیل شدند. به یاد بیاوریم فرمایش گهربار آقا سید روح الله موسوی خمینی(ره) که با این اتفاقات نیازمند بازخوانی دوباره است، وقتی فرمودند:« ما از اول گفتیم می‌خواهیم انقلابمان را صادر کنیم. صدور انقلاب به لشکرکشی نیست، بلکه می‌خواهیم حرفمان را به دنیا برسانیم ».(صحیفه امام خمینی/ ج ۱۹ / ص ۴۱۴ )

امام(ره) به‌درستی می‌دانستند بشریت یک دشمن خونی در حال و آینده دارد که برای رسیدن به مطامع باطل خود از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد کرد و آن نگاه نژادپرستانه صهیونیسم است و از این جهت که خط مقدم مبارزه بااین رژیم در قبله اول مسلمانان شکل گرفته بود در مرداد ۱۳۵۸ فرمودند: «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‏خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند».( صحیفه امام / ج‏۹/ ص ۲۶۷‏)

باید باور کنیم امام ملت بزرگ ایران مسئول به‌ زیرکشیدن یک رژیم شاهنشاهی نبود و از آغاز نهضت خود دنبال برهم زدن معادلات استکباری، استعماری و ضد بشری در دنیا بود تا به مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید: « وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» زمینه پیروزی ملت‌های بیدار، آزادی‌خواه و البته تحت ستم مستکبران و انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) را که وعده همه پیامبران الهی و موعود همه پیروان ادیان الهی است را فراهم آورد. از این رو خط مبارزه مردم ایران در سایه انقلاب اسلامی و حکومت نوپای جمهوری اسلامی ایران را مقدمه پیروزی نهایی مستضعفان در عالم می‌شمردند و آن را یک تغییر ساده ساختاری در حکومت در یک کشور نمی‌دیدند و فرمودند:«انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنا فداه- است». (صحیفه امام/ ج ۲۱/ ص ۴۰۲)

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.