۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 982580

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: آزمایش اعتیاد بیش از ۴۰ درصد متکدیان جمع‌آوری شده طی سال گذشته مثبت بوده است.

۴۰ درصد متکدیان در مشهد معتاد هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از شهرداری مشهد، مهدی ابراهیمی اظهار کرد: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.