مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بیش از ۹۵ درصد نیازهای غذایی کشور با تلاش جهادگران عرصه کشاورزی و اهتمام مسئولان مرتبط در داخل کشور تامین و تولید می‌شود.

۹۵ درصد نیاز غذایی مردم در داخل کشور تولید می‌شود

حسین آهنی در جلسه مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به خوداتکایی و خودکفایی در تولید اغلب نیازها و محصولات کشاورزی، تحریم‌های بیگانگان هیچ تاثیری بر روند زندگی جامعه ایران اسلامی ندارد.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی تمامی سعی و کوشش خود را به کار بسته‌اند تا کشور ما را از لحاظ کشاورزی به بیگانگان وابسته بکنند ولی تلاش‌های ۴۰ ساله آن ها به ثمر ننشسته و شاهدیم که بسیاری از نیازهای مردم از داخل تامین می‌شود.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات مازاد محصولات کشاورزی ایران به ۳۷ کشور جهان، اظهار کرد: ایران در عرصه تولید مواد غذایی و خوراکی با تولید ۱۳۵ میلیون تن انواع محصولات غذایی اعم از زراعی، باغی و دامی شرایط بسیار خوبی در عدم وابستگی به خارج دارد.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی آمار و اطلاعات دقیق در حوزه کشاورزی و حرکت به سوی مباحث دانش بنیان بیان کرد: آمار و اطلاعات درست و دقیق، برنامه‌ریزی و مدیریت سه حلقه مهم توسعه به شمار می‌رود.

آهنی اضافه کرد: در عصر ارتباطات، جمع آوری اطلاعات و داده‌ها باید به روز باشد و چرا که بدون آمار و اطلاعات دقیق و درست، برنامه‌ریزی ممکن نیست و بدون برنامه ریزی هم اهداف توسعه تحقق نمی‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.