همزمان با سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دفتر نشر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حدود 500 عنوان کتاب در زمینه‌های فقهی، اصولی، قرآن، تفسیر، حدیث، تاریخ و کلام در این نمایشگاه حضور فعالی پیدا کرده است.

استقبال فراوان پژوهشگران و جوانان از آثار و میز گفت‌وگوی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

کارشناسان این مرکز در میز گفت‌وگوی صمیمی با جوانان حضور یافته و پاسخگوی سوالات و پرسش‌های جوانان عزیز در زمینه‌های مختلف هستند.

مدیر دفتر نشر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ما از استقبال فراوان اساتید و پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی و مردم علاقه‌مند به کتاب و آثار دینی از غرفه این مرکز در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری شاهرودی در این گفت‌وگو اظهار می‌کند: امسال حضور فعال تر و متفاوت‌تری را در نمایشگاه داریم. از اولین ساعات نمایشگاه استقبال خوب اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی و جوانان علاقه‌مند به مسائل دینی و چالش‌های مذهبی در غرفه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سالن ناشران عمومی، راهروی 20، غرفه 462 را شاهد بوده و میزبان این عزیزان هستیم. بحمدالله تا کنون توانسته‌ایم با قریب به 500 عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف قرآنی، فقهی، تفسیری، حدیثی، رجالی، تاریخی و کلامی در این نمایشگاه حاضر شویم.

ایشان با اشاره به میز گفت‌وگو توضیح می‌دهد: امسال میز گفت و گوی صمیمانه با جوانان عزیز را در غرفه آماده کرده‌ایم و با عنایات اهل بیت(ع) با استقبال فراوانی روبرو شده است. جوانانی که به غرفه مراجعه می‌کنند پرسش‌های زیادی در زمینه مسائل روز جامعه، کلام، سیاست، تاریخ و مسائل اقتصادی دارند و بحمدالله کارشناسان ما از گروه‌های مختلف پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) هر روزه در غرفه حاضر بوده و پاسخگوی سوالات عزیزان هستند که به اعتراف بسیاری از مراجعان، پرسش‌های آنان پاسخ داده شده و قانع می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری شاهرودی در ادامه بیان می‌کند: مسئولانی مانند سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه؛ دکتر احمدوند، ریاست محترم نمایشگاه کتاب؛ حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه از حوزه علمیه خراسان رضوی و بسیاری دیگر از مسئولان حوزوی و دانشگاهی و مخصوصاً اساتید محترم دانشگاه تهران از غرفه بازدید داشتند. آنها در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز قرار گرفته و از مباحث مطرح در این مرکز استقبال کرده و آمادگی خود را برای همکاری با مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اعلام نمودند.

استقبال فراوان پژوهشگران و جوانان از آثار و میز گفت‌وگوی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

استاد سطوح عالی حوزه می‌گوید: امسال علاوه بر ارائه آثار پژوهشگران و اساتید مرکز و ایجاد میز گفت‌وگوی صمیمانه با جوانان، نشست‌هایی هم داریم. از جمله نشستی که با معرفی کتاب روایات فقه پزشکی انجام شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. برنامه دیگر نمایشگاه، رو نمایی از آثاری است که در همین ایام برگزاری نمایشگاه به چاپ رسیده و روانه بازار نشر گردیده است. از جمله کتاب ارزشمند استصحاب که در 5 جلد تقریرات درس خارج اصول فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد جواد لنکرانی است. شاید بتوان گفت این کتاب، گسترده‌ترین و ارزشمندترین کتابی است که در باب استصحاب به چاپ رسیده است. کتاب دیگر آیات الحکومه است که حاصل درس‌های خارج فقه آیت الله فاضل لنکرانی در چهارشنبه هاست. این کتاب تقریرات درس خارج فقه سیاسی معظم له بوده که الحمدلله در همین ایام به چاپ رسیده است. کتاب دیگر موسوعة تطبیقات القواعد الفقهیة، قاعده قرعه است که توسط حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی به رشته تحریر درآمده است. کتاب مهم دیگر مسند جابر بن یزید جعفی کوفی است که در بیش از 600 صفحه روانه بازار گردیده است. این کتاب بسیار ارزشمند روایات جابر بن یزید جعفی کوفی از اصحاب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را گردآوری و به نحوی زیبا و جذاب تبویب کرده است.

حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی در پایان با دعوت از تمام علاقه‌مندان عنوان می‌کند: از علاقه‌مندان به فقه و عقاید و کلام و تاریخ و همه پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی، همینطور جوانان عزیز دعوت می‌کنیم چنانچه در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و... سوال، شبهه یا پرسشی دارند؛ با حضور در غرفه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در راهروی 20 سالن ناشران عمومی، از آثار و تالیفات ارزشمند اساتید و پژوهشگران این مرکز اطلاع پیدا کرده و در گفت‌وگوهای صمیمانه این مطالب و مباحث را با کارشناسان ما در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.