تولیت آستان قدس رضوی در آیین اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) مصحف مشهد رضوی را به حجت الاسلام والمسلمین  سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان اهدا کرد.

اهدای نسخه نفیس چاپ شده مصحف ۱۴۰۰ ساله مشهد رضوی به رئیس جمهور

کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که از دوشنبه ۲۴ اردیبهشت با پیام مقام معظم رهبری آغاز شده بود، شامگاه سه‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی به کار خود پایان داد.


این خبر حاکی است، در پایان مراسم، مصحف یک هزار و دویست ساله مشهد رضوی از سوی تولیت آستان قدس رضوی به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور اهدا شد.

مصحف مشهد رضوی کامل ترین مجموعه دستنویس قرآن به خط حجازی از سده نخست هجری با قدمت هزار و 400 سال است که به رییس‌جمهور کشورمان اهدا شد.

 شایان ذکر است، مصحف مشهد رضوی با ۲۵۲ برگ کامل ترین مجموعه اوراق از یک قرآن کامل از سده نخست هجری است که بیش از ۹۵ درصد متن قرآن را در بر دارد. ت مصحف مشهد رضوی براساس سال یابی های دقیق در آزمایشگاه های معتبر جهانی به نیمه دوم سده نخست هجری باز می گردد.

این مصحف شریف با عنوان «مصحف مشهد رضوی» همراه با تحقیقات کامل و مقدمه ای مبسوط در سال ۱۴۰۲ به همت آستان قدس رضوی و موسسه آل البیت احیاء التراث به صورت نسخه برگردان (فاکسیمیله) به چاپ رسید.

 شایان ذکر است، نسخه اصلی مصحف مشهد رضوی در مرکز نسخ خطی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.