کارشناس مسائل سیاسی یکی از ارکان حج حقیقی و قرآنی را برائت از ستمگران و مشرکان خواند و گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق واقعی کفار و مشرکان با همدستی آمریکای جنایتکار، دست‌اندرکار ستم و جنایت تاریخی و ننگین علیه مردم غزه هستند...

برائت معنادار از رژیم صهیونیستی و آمریکا؛ فصل جدید در تاریخ برگزاری حج

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره اهمیت ویژه مسئله «برائت» در حج امسال با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب حج امسال را حج برائت  نامیدند، گفت: امسال درحالی مراسم حج تمتع برگزار می‌شود که جهان اسلام یکپارچه از مظالم رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به پا خواسته‌ است. 

وی ادامه داد: امروز حتی در اروپا و آمریکا، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها به پاخاسته‌  و از جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه به تنگ آمده‌اند و خواهان توقف این جنایات هستند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از ارکان حج حقیقی و قرآنی، برائت از ستمگران و مشرکان است، گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق واقعی کفار و مشرکان با همدستی آمریکای جنایتکار، دست‌اندرکار این ستم و جنایت تاریخی و ننگین هستند.

نمایش فصل جدیدی از تاریخ برگزاری حج در مسئله تبری امسال

وی تصریح کرد: طبیعی است که نخبگان و توده جهان اسلام که در موسم حج به سرزمین وحی و مدینه منوره سفر خواهند کرد، حتما در مراسم امسال، مسئله تبری از جنایات اسرائیل و برائت از مشرکان را به صورت جدی دنبال کنند، به طوری که فصل جدیدی در تاریخ برگزاری حج را شاهد خواهیم بود. 

انبارلویی درباره ظرفیت مضاعف وحدت‌آفرینی مسئله فلسطین در حج امسال، گفت: فلسطین از پیش به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام بوده است چنانکه در مراسم‌ حج سال‌های گذشته و در نشست‌های علما، اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام این موضوع همواره مطرح می‌شد اما امسال شاهد این خواهیم بود که پررنگ‌تر از هر سال دیگر به مسئله مظلومیت ملت فلسطین و اعمال ظلم و ستم تاریخی علیه این ملت، پرداخته شود.

عربستان یارای مقابله با خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی را ندارد

این کارشناس مسائل سیاسی در مورد اینکه آیا عربستان سعودی با توجه به تحولات اخیر، زمینه‌های لازم را برای برگزاری مراسم برائت باشکوه حجاج فراهم می‌کند یا خیر؟ گفت: دولت عربستان قطعا نمی‌تواند با این جنبش جهانی ضد صهیونیستی، مقابله کند. بنابراین احتمال می‌دهم اگر در جریان برائت همراهی هم نکند، یقینا مقابله نیز نخواهد کرد و از انجام آن ممانعت نمی‌کند، زیرا سیل ویرانگر نفرت جهانی و جهان اسلام به سمت صهیونیست‌های جنایتکار و رژیم اشغالگر قدس روانه است و هیچ فردی نمی‌تواند در برابر این سیل بنیان‌کن مقاومت کند.

قطع روابط با اسرائیل؛ مطالبه مشروع ملت‌ها

انبارلویی در پایان درباره تأثیر فشار مردمی در حج امسال بر دولت‌های اسلامی برای قطع روابط و شریان‌های اقتصادی با اسرائیل، گفت: یکی از مطالبات اصلی حجاج کشورهای مختلف از دولت‌های خود قطع روابط اقتصادی و سیاسی با رژیم صهیونیستی است لذا دولت‌ها نمی‌توانند در برابر این مطالبه مشروع ملت‌های جهان اسلام، ساکت بوده و اعتنایی به این موضوع نداشته باشند. براین اساس حج برائت هم فرصتی برای ابراز انزجار گسترده از جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه مردم غزه و فلسطین است هم می‌تواند دولت‌های اسلامی را به تغییر در رفتار انفعالی با رژیم صهیونیستی وادار کرده و آنها را مجبور به اتخاذ اقدامات قاطع و مؤثر علیه اسرائیل کند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.