هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت:آماده همکاری با شرکا برای پیشبرد تلاش ها درحمایت از همتایان ملی در تقویت تاب آوری شهری وکاهش خطر تأسیسات حیاتی شهری در برابر سوانح طبیعی هستیم.

اعلام آمادگی سازمان ملل متحد برای تقویت تاب‌آوری شهری در ایران

استفان پریزنر، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران گفت: شهرها نمایانگر آینده زندگی جهانی هستند. جمعیت جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۸ میلیارد نفر رسید و بیش از نیمی از آن در مناطق شهری زندگی می‌کنند. انتظار می‌رود این رقم افزایش یابد، به طوری که تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۷۰ درصد مردم در شهرها زندگی کنند و در حال حاضر این رقم در ایران از ۷۵ درصد فراتر رفته است.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار بدون دگرگونی قابل توجه در نحوه ساخت و مدیریت فضاهای شهری امکان پذیر نیست، توضیح داد: با توسعه شهرهای ما و پیشرفت سریع شهرنشینی، محافظت از جوامع خود در برابر شوک‌ها و سوانح طبیعی بسیار مهم است. این امر به ویژه در کشوری با احتمال بالای سوانح طبیعی، مانند کشور زیبای ایران، ضروری است.

به گفته وی، یک شهر پایدار فقط یک متولی مسئول منابع طبیعی نیست، بلکه برای چالش‌های یک اقلیم در حال تغییر آماده است. رویدادهای آب و هوایی شدید در حال تبدیل شدن به یک واقعیت فزاینده هستند و همراه با خطرات طبیعی مانند زلزله، خطرات زیادی را برای مردم و جوامع - به ویژه آسیب‌پذیرترین افراد به همراه دارند.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد گفت: آینده پایدار در صورتی امکان پذیر است که شهرها و سکونتگاه‌های انسانی خود را فراگیر، ایمن، پایدار و - مهم‌تر از همه - مقاوم کنیم.

پریزنر توضیح داد: دستیابی به نتایج ماندگار پس از تکمیل تمام فعالیت‌های پروژه بسیار مهم است. پروژه بهتاب ۲ با موفقیت ظرفیت سازی نهادی و توسعه ضوابط طراحی و اجرای بیمارستان‌های تاب‌آور را با همکاری شرکای ما به اجرا رسانده است. این نتایج از سوی سازمان برنامه و بودجه به رسمیت شناخته شده و در ردیف نشریات این سازمان قرار گرفته و تضمین می‌کند که طراحان به این استانداردها پایبند هستند و در نتیجه، ماندگاری نتایج پروژه را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، (EOGPBI) به عنوان شریک اصلی، روش‌ها و رویکردهای فنی اجرایی در بیمارستان ساری را به سایر پروژه‌های بیمارستانی گسترش داده است. این توسعه از طریق دستورالعمل‌های فنی صادر شده برای شرکت‌های مشاوره و پیمانکاران انجام شده و پیروی از شیوه‌های ایجاد شده در این پروژه را الزامی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سازمان ملل متحد در ایران در صورت درخواست، آماده حمایت از کمک‌های بشردوستانه در پاسخ به سوانح طبیعی بوده است.

وی تصریح کرد: ما آماده همکاری با همه شرکا برای پیشبرد تلاش‌ها در تمام این جبهه‌های مهم از جمله حمایت از همتایان ملی در تقویت تاب‌آوری شهری و کاهش خطر تأسیسات حیاتی شهری در برابر سوانح طبیعی هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.