حضور پرشور مردم در مراسم باشکوه تشییع پیکرهای رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت باعث شد تا خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای جهانی نه تنها به پوشش لحظه به لحظه این مراسم در رسانه‌های رسمی بپردازند بلکه در صفحات مجازی خود هم از حضور گسترده ایرانیان در این مراسم بگویند.

واکنش‌ فعالان رسانه‌ای خارجی به تشییع باشکوه شهید رئیسی

 دانیال یاغتش، استاد دانشگاه آمریکایی بیروت نوشت: «من در مراسم تشییع رئیس جمهور رئیسی هستم، میلیون‌ها نفر در خیابان‌ها در غم شهادت او هستند.»

دنیل


 

گلن دیسن، خبرنگار نروژی و سردبیر مجله سیاست خارجی روسیه هم عنوان کرد:«سیل جمعیت ایرانیان در خیابان‌ها در سوگ مرگ رئیس جمهور رئیسی.»

گلن دیس

چِی بووِز، خبرنگار و تاریخ پژوه ایرلندی با اشاره به حضور جمعیت کثیر ایرانیان بیان کرد:«اگر این جمعیت در راستای اعتراضات علیه دولت ایران بود، بارها در رسانه‌هایی مثل BBC , CNN  آنها را دیده بودید. اما این جمعیت عزادار رئیس جمهور و وزیر خارجه‌شان هستند پس شما آنها را ندیده‌اید.»

خبرنگار

ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار مشهور بریتانیایی از حضور خود در مراسم خبر داد و گفت: «من در مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور ایران در تهران هستم. میلیون‌ها نفر در خیابان ها هستند ... آنچه رسانه‌های غربی در مورد "نفرت" از رئیسی در ایران به شما گفتند دروغ است. درگذشت او ضایعه‌ای برای همه جهان است.»

خبرنگار خارجی


آنیبال گارزون، جامعه شناس و تحلیلگر اسپانیایی نیز نوشت: «مردم ایران در یک تشییع دسته جمعی با رئیس جمهور خود ابراهیم رئیسی وداع کردند. با اقداماتی از این دست میتوان فهمید که چگونه مردمی توانسته‌اند بیش از ۴۰ سال در برابر تهدیدات آمریکا و اسرائیل و نوکرهای عرب آنها در خاورمیانه مقاومت کنند.»

توییت خارجی


 دنی هایفونگ، خبرنگار مستقل آمریکایی در صفحه خود نوشت: «رسانه های غربی و سلطنت‌طلبان طرفدار غرب می‌گویند "هیچ کس دلتنگ رئیسی نخواهد شد".
 و ادامه داد: ایرانیان واقعی در تشییع رئیسی: (عکس با شکوه از تشییع)

واکنش‌ فعالان رسانه‌ای خارجی به تشییع باشکوه شهید رئیسی


ماریو نوفل، مجری بزرگترین برنامه در شبکه اجتماعی X (با ۱.۵ میلیون دنبال کننده) دیگر فعال اجتماعی بود که به مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت ایران واکنش نشان داد و نوشت:
«تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خیابان‌های تهران برای تشییع جنازه رئیس جمهور فقید ایران و سایر قربانیان سقوط هلیکوپتر حضور داشته باشند.»

توییت خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.