در ادامه حضور زائران ایرانی در عربستان، دومین مراسم دعای کمیل حج ۱۴۰۳ در دو شهر مدینه و مکه برگزار شد.

ایرانی‌ها دومین دعای کمیل را در مکه و مدینه برپا کردند

شامگاه پنجشنبه، سوم خرداد ۱۴۰۳ در چندین هتل محل اسکان زائران ایرانی در مجاورت مسجدالنبی، آیین دعای کمیل با حضور مقامات حج ایران و زائران ایرانی برگزار شد. از زمان حضور زائران ایرانی در عربستان، این دومین مراسم دعای کمیل است که برپا می‌شود.

برگزاری دعای کمیل در مکه و مدینه

در مراسمی که در هتل‌ «مدینه الجدیده» با حضور مسئولان حج و زیارت، سفیر و کنسول ایران در ریاض و جده برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پیام خود ابراز داشتند «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»، به تشریح آیه «مَن کَانَ یُرِیدُ ٱلْعِزَّةَ فَلِلَّهِ ٱلْعِزَّةُ جَمِیعًا-هر کس سربلندی می‌خواهد سربلندی یکسره از آن خداست» پرداخت و اظهار کرد: عزت در دست خداست و به رئیس‌جمهور شهید عزیز نیز خدا عزت داد.

او از عزت نفس سخن گفت و تسلیم در برابر حق، پرهیز از اذیت کردن دیگران و راستی و درستی، چشم پوشی از انتقام و اطاعت از رهبر الهی را از عوامل عزت انسان برشمرد و افزود: آیت‌الله رئیسی حرف‌ها را می شنید، ولی چشم‌پوشی  می‌کرد و مطیع رهبری بود.

برگزاری دعای کمیل در مکه و مدینه

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این سخنان همچنین با اشاره به انتظار ۹۰۰ هزار نفر در صف حج تمتع، با توصیه به زائران حاضر در حج، گفت: حال که فرصت این سفر معنوی را به دست آورده‌اند آنچه را که فردای قیامت به درد انسان می‌خورد از خدا بخواهند و با برخورد خوب و با متانت این سفر را به پایان ببرند.

این مراسم، همزمان در شهر مکه و در محل اسکان زائران ایرانی برگزار شد.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران در مناسک حج حضور دارند که اعزام آنها از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.