یکی از مسؤولان اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در حال برسی امکان اعزام هیئتی به گذرگاه رفح است و این اقدام هرگز قبل از اتمام جنگ انجام نخواهد شد.

اتحادیه اروپا در حال بررسی امکان اعزام هیئتی مرزی به رفح است

به گزارش قدس آنلاین، یک مسؤول اتحادیه اروپا اعلام کرد در حال حاضر مذاکراتی در مرحله اولیه درباره استقرار هیئتی در گذرگاه مرزی رفح در نوار غزه در دست انجام است و چنین اقدامی هرگز پیش از پایان جنگ انجام نخواهد شد.

برخی دیپلمات‌ها به خبرگزاری «رویترز» گفتند: آمریکا پیشنهاد احیای هیئت اتحادیه اروپا جهت کمک مرزی در رفح را که از سال ۲۰۰۷ متوقف شده بود، ارائه کرد.

قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا نشست ماهانه خود در بروکسل را روز دوشنبه برای بررسی چگونگی بهبود ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه برگزار کنند.

روز پنجشنبه «پیتر استانو» سخنگوی کمیساریای اتحادیه اروپا از اظهارنظر درباره خبرها از تمایل آمریکا به استقرار هیئت اتحادیه در گذرگاه رفح امتناع کرد و تنها گفت: این هیئت با گروه وسیعی از شرکا جهت تقویت راه‌حل‌ها و و اقدامات برای تحقق راه‌حل 2 دولتی در حال رایزنی است.

در روزهای گذشته رسانه‌های جهان به نقل از برخی مسؤولان آمریکایی نوشتند که دولت جو بایدن از چند هفته قبل در حال انجام رایزنی‌هایی با رژیم صهیونیستی و مصر جهت تسریع در روند کمک‌رسانی‌ها با استقرار هیئتی اروپایی در گذرگاه رفح است.

رژیم صهیونیستی از ششم مه جاری حمله زمینی به شهر رفح را آغاز کرد و هفتم مه اعلام کرد که کنترل این گذرگاه در مرز با مصر را به دست گرفته است، در نتیجه انتقال زخمی‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه محدود متوقف شد و تنها حجم بسیار اندکی از کمک‌های بشردوستانه، سوخت، دارو و تحهیزات پزشکی به نوار غزه منتقل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.