همزمان با ایام عزای عمومی در کشور به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، مجموعه آثار چند رسانه‌ای توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید و منتشر شد.

انتشار آثار چندرسانه‌ای به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

این مؤسسه همچون بزنگاه‌های تاریخی گذشته با توجه به رسالتش در ذیل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی پس از اعلام شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جهادی و مردمی کشور و هیئت همراه، تولید محصولات چند رسانه‌ای را در واحد هنرهای دیداری و شنیداری خود در دستور کار قرار داد و موفق به تولید و انتشار پنج اثر شد. 
این آثار در قالب‌های مختلف اعم از نماهنگ، استوری موشن و موشن گرافیک با هدف گرامیداشت مقام شامخ شهدای خدمت در ایام برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری آنان در کشور به ویژه مراسم تشییع خادم‌الرضا(ع) آیت الله رئیسی در مشهدمقدس از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی منتشر شد. 
از جمله این آثار می‌توان به تولید یک نماهنگ ویژه با استفاده از شعری که به این مناسبت علی اصغر دلیلی صالح سروده است، اشاره کرد. این اثر با آهنگسازی مهدی اسکندری و تصویرهای مرتبط با شهادت تدوین و در مدت حدود دو دقیقه پخش شد. 
همچنین یک کلیپ با استفاده از نوای زنده‌یاد محمدعلی کریم‌خانی و تصویرهایی از حضور و خدمت حضرت آیت الله رئیسی در نقاط مختلف کشور به ویژه حرم مطهر حضرت رضا(ع) تهیه و در مدت بیش از سه دقیقه در دسترس عموم قرار گرفت. 
نماهنگ دیگری نیز به نام «شهادت» با تدوین سروده‌های آرشیوی این مؤسسه و تصویرهای جدید مرتبط با شهادت رئیس جمهور در مدت بیش از پنج دقیقه تولید و منتشر شد. 
همچنین دو اثر شامل استوری موشن و موشن گرافیک توسط مهدی عظیما در این مؤسسه تولید شد. این استوری موشن برگرفته از آرم خدمت رئیس جمهور شهید در آستان قدس رضوی است که با استفاده از جلوه‌های ویژه تهیه شده است. 
موشن گرافیک نیز در سبک اکولایزر و پادکست با استفاده از چند عکس و متنی که توسط محمدجواد استادی نوشته و خوانده شده است، در مدت بیش از دو دقیقه تولید و پخش شد.  
گفتنی است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع ادبی و هنری با محوریت «مکتب هنر رضوی» در طول سال به ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار می‌کند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.