مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم گفت: میزان تولید فاکتور هشت در شرکت سامان داروی هشتم طی سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بود.

رشد ۷۵ درصدی میزان تولید فاکتور هشت در سال ۱۴۰۲

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، احمد مهاجری از رشد روزافزون تولید «سافاکتوAF»؛ اولین فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ایرانی و سودآوری چشمگیر این شرکت در یک سال اخیر خبر داد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم بیان کرد: میزان تولید فاکتور هشت در شرکت سامان داروی هشتم طی سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بود که این امر منجر شد این شرکتِ دانش‌بنیان در پایان سال گذشته، شاهد رشد ۶۵۹ درصدی در سودآوری خالص خود در مقایسه با سال ۱۴۰۱ باشد.

وی ادامه داد: همچنین میزان تولید سافاکتوAF در دو ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، بیش از پنج برابر افزایش یافته است. در حال حاضر نیز میزان تولید ماهانه این شرکت بیش از ۴۰ هزار ویال فاکتور هشت است.

مهاجری گفت: از جمله عوامل کسب این موفقیت می‌توان به وجود سرمایه انسانی متعهد و متخصص، بهره‌گیری از بروزترین و جدیدترین تجهیزات تولید و استفاده از دانش روز و فناوری‌های نوین در حوزه بایوتکنولوژی اشاره کرد که از طریق تعامل و همکاری با محققان ملی و مشارکت با سایر شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شده است.

دارا بودن ظرفیت پوشش ۱۰۰ درصدی نیاز داخل

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم بیان کرد: این شرکت در حال حاضر، حداقل ۷۰ درصد نیاز بیماران هموفیلی کشور به داروی فاکتور هشت نوترکیب را تأمین می‌کند چنان‌که آمارنامه دارویی ایران نیز نشان‌دهنده تحقق این امر مهم است.  

وی افزود: اگرچه همچنان اولویت این شرکت تأمین نیاز بیماران داخل کشور به داروی فاکتور هشت نوترکیب است، اما با توجه به اقدامات مؤثر صورت گرفته در خصوص افزایش ظرفیت تولید سافاکتو، امکان صادرات آن نیز همزمان با پوشش کامل نیاز داخلی وجود دارد.

مهاجری خاطرنشان کرد: این شرکت علاوه‌بر افزایش ظرفیت تولید داروی سافاکتو، امکان پوشش‌دهی ۱۰۰ درصدی نیاز بیماران هموفیلی به این دارو در داخل کشور و توجه به چگونگی صادرات آن، مراحل تولید بَچ‌های آزمایشی و مطالعات بالینی محصولات دارویی جدید خود را نیز در سال جاری آغاز کرده است.

گفتنی است، سامان داروی هشتم به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، تنها شرکت تولیدکننده محصولات زیست فناوری در زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است. محصول فاکتور هشت نوترکیب آن نیز سومین نسل از فاکتور هشت موجود در جهان است که این شرکت ایرانی پس از دو شرکت آمریکایی و دانمارکی به‌عنوان سومین شرکت در جهان در سال ۱۳۹۴ موفق به تولید آن شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.