با تحقق چشم‌انداز ۵ ساله آستان قدس رضوی در حوزه سلامت و دارو، سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها تقویت خواهد شد تا علاوه بر افزایش ظرفیت تولید محصولات دارویی و تامین نیاز داخلی بیماران، بازارهای صادراتی این محصولات نیز توسعه یابد.

چشم‌انداز ۵ ساله برای ارتقای خدمات آستان قدس در حوزه سلامت و دارو/ هدف‌گذاری برای افزایش ظرفیت تولید محصولات دارویی

به گزارش قدس آنلاین، حضور ‌شرکت‌های دارویی آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین‌المللی «ایران فارما»، فرصتی برای معرفی بیشتر محصولات و خدمات بنیاد بهره‌وری موقوفات در این حوزه فراهم کرد و بستر لازم برای توسعه فعالیت‌ها ایجاد شد. هرچند که به گفته معاون امور شرکت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، برنامه‌های آستان قدس محدود به دستاوردهای یک نمایشگاه نیست و برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این حوزه انجام شده است.

توسعه خدمات با هدف حل مشکلات جامعه
امیررضا رجبی  حوزه سلامت و دارو را از اولویت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در این آستان مقدس برشمرد و اظهار کرد: تمامی شرکت‌های گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در اولویت توسعه فعالیت‌ها قرار دارند چرا که این امر به برطرف شدن بخشی از مشکلات جامعه کمک می‌کند و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی آستان قدس رضوی نیز قرار دارد.  

دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه شرکت‌های دارویی
وی با اشاره به تصویب برنامه پنج ساله برای توسعه و سرمایه‌گذاری حوزه‌های مختلف فعالیت‌ها در بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی افزود: در چارچوب چشم‌انداز پنج ساله باید حُسن سرمایه‌گذاری داشته باشیم، به طرح‌های توسعه‌ای در شرکت‌های دارویی توجه کرده و از تمامی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این حوزه دعوت کنیم.
رجبی تصریح کرد: در مجموع در این افق پنج ساله، ۲۰ درصد از مجموع توسعه دارایی، سرمایه‌گذاری و درآمد بنیاد بهره‌وری موقوفات به گروه سلامت و درمان اختصاص داده خواهد شد تا دامنه فعالیت‌های اجتماعی ما در این عرصه گسترده‌تر شود.
وی ادامه داد: در این راستا اجرای پروژه‌های دارویی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد و به عنوان یک نمونه، تولید داروهای جدید در شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم در دستور کار قرار دارد.

هم‌افزایی شرکت‌ها در نمایشگاه «ایران فارما»
رجبی درباره نتایج و دستاوردهای حضور شرکت‌های دارویی گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات در نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما نیز اظهار کرد: ایجاد چنین فضایی برای تجمیع تمامی شرکت‌های دارویی آستان قدس رضوی، زمینه‌ هم‌افزایی و همکاری مشترک بیشتر بین شرکت‌ها را فراهم کرد، همچنین دیگر شرکت‌های دارویی که متقاضی مذاکره با مجموعه آستان قدس رضوی بودند، فرصت رایزنی با شرکت‌های دارویی بنیاد بهره‌وری موقوفات را پیدا کردند.

رایزنی‌های مثبت برای توسعه بازار «سافاکتوAF»
معاون امور شرکت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی افزود: در حال حاضر تولید ۱۰۰ درصد نیاز داخلی بیماران هموفیلی به داروی فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ایرانی با نام تجاری «سافاکتوAF» در شرکت سامان داروی هشتم در زیرمجموعه این گروه انجام می‌شود و در نمایشگاه ایران فارما در زمینه توسعه بازار داخلی سافاکتو، صادرات این دارو و تأمین مواد اولیه آن، رایزنی‌های خوبی انجام شد.

برنامه‌ریزی برای توسعه ظرفیت تولید سرم
وی اظهار کرد: همچنین بخش قابل توجهی از سرم کشور توسط دو شرکت داروسازی ثامن و شیراز سرم تولید می‌شود که در دوران بحرانی شیوع بیماری کرونا شاهد اهمیت تلاش‌های شرکت‌های دارویی کشور در افزایش ظرفیت تولید و تأمین این داروی تزریقی برای نجات هم‌وطنانمان بودیم و برنامه‌ریزی برای افزایش بیشتر این ظرفیت‌ دنبال می‌شود.
رجبی افزود: در این راستا مذاکرات خوبی بین شرکت‌های داروسازی آستان قدس و شرکت‌های توانمند داخلی که می‌توانند بخشی از تجهیزات را تأمین کنند، در حال انجام است. وی ادامه داد: شرکت یاراطب ثامن و مؤسسه خدمات دارویی رضوی نیز در حوزه‌های واردات داروهای خاص و توزیع این داروها، فعال هستند و با حضور در نمایشگاه ایران فارما، برخی از طرح‌ها و برنامه‌های خود را پیگیری کردند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.