مسئولان فنی درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش این روزها در تلاش هستند تا اختلالات و قطعی این سامانه را به طور کامل برطرف کنند.

خدمات درگاه وزارت آموزش و پرورش همچنان با اختلال مواجه است

داستان مسدودی و اختلال در درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش داستان جدیدی نیست.

از سال های قبل البته به صورت موقت این درگاه با اختلال هایی مواجه شده بود اما این بار این اختلالات برای چند روز ادامه پیدا کرده است.

شروع مراجعات انبوه دانش آموزان به درگاه وزارت آموزش و پرورش از اواسط اردیبهشت و با مراجعه داوطلبانی بود که برای ترمیم نمره در سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت درخواست خود کردند.

به همین دلیل اختلالاتی حتی پیش از آغاز توزیع کارت های شرکت در جلسات امتحانات نهایی مشاهده شده بود ولی با آغاز زمان دریافت کارت ورود به جلسه، درگاه ملی آموزش و پرورش با اختلال و قطعی سراسری مواجه شد موضوعی که زمان اولین امتحان نهایی درس دین و زندگی را به تعویق انداخت و استرس و نگرانی زیادی را برای دانش آموزان به همراه داشت.

بسیاری از دانش آموزان در روزهای پایانی اردیبهشت، از اینکه باید چند روز مانده به امتحانات نهایی دغدغه گرفتن کارت ورود به جلسه را داشته باشند، ناراحت و نگران بودند

پیگیری ها نشان می دهد مسوولان فنی درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش این روزها در تلاش هستند تا اختلالات و قطعی را به طور کامل برطرف کنند با این حال اگر چه در چند روز این اختلالات کاهش یافته بود؛ امروز مجدداً دسترسی به درگاه ملی با اختلال زیادی همراه است.

همزمان با توسعه دولت الکترونیک، ارائه بسیاری از خدمات آموزشی و تربیتی که پیش از این به صورت کاغذی انجام گرفته و با مشکلات بسیار برای معلمان، دانش آموزان و خانواده‌هایشان همراه بود؛ در درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش متمرکز شد و مراجعان و متقاضیان به این خدمات راحت تر امور خود را به ثبت می رساندند.

با این حال وسعت خدمات ارائه شده در درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش و در پی آن ورود مراجعین انبوه به سایت در لحظه و ضعف در زیرساخت های فنی این درگاه که مدت هاست شاهد آن هستیم؛ این بار منجر به قطعی طولانی مدت این درگاه مهم دولتی شده و هنوز معلوم نیست کاربران چه زمانی می توانند به راحتی از خدمات درگاه ملی آموزش و پرورش بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.