وزیر خارجه ترکیه با اشاره به رای جهانی برای رسمیت فلسطین گفت: اگر کشوری که توسط ۱۵۰ کشور به رسمیت شناخته شده، مجدداً با رای یک کشور در شورای امنیت سازمان ملل رد شود، با واقعیتی روبه‌رو خواهیم شد که این بحران را عمیق‌تر و به کل منطقه سرایت می‌کند.

ساختاری با رای ۱۵۰ کشور باید توسط شورای امنیت رسمیت یابد

به گزارش قدس آنلاین، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه که برای شرکت در نشست بین المللی فلسطین در بروکسل پایتخت بلژیک حضور دارد، با بیان اینکه این موضوع بسیار مهم است که اسپانیا، نروژ، ایرلند و اسلوونی فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناختند، اظهار داشت: به این ترتیب تعداد کشورهایی که فلسطین را به رسمیت شناختند به ۱۵۰ کشور افزایش یافت. ساختاری که توسط ۱۵۰ کشور به رسمیت شناخته شده، بسیار مهم است که بلافاصله توسط شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شود.

فیدان با اشاره به اینکه همدلی و حمایت جامعه جهانی از آرمان فلسطین به تدریج در حال افزایش است، اظهار داشت: امروز در این دیدارها شاهد این موضوع هستیم. اگرچه از حمایت های بین المللی از دولت فلسطین پس از توافق اسلو قدردانی می کنیم، اما مهم ترین چیز، حمایت از فلسطین نیست، بلکه دادن کشوری با آزادی و حاکمیت است. وقتی فلسطین کشور خود را به دست بگیرد، قطعاً اقتصاد خود را احیا خواهد کرد، جدای از آن، زمانی که شما دائماً فلسطین را به عنوان یک دولت نفی و حاکمیت و ابتکار اقتصادی آن را نفی کنید، کمک برای مردم فلسطین یا آرمان فلسطین مفید نخواهد بود. روند تدریجی دولت‌سازی فلسطین نه تنها از نظر جلوگیری از درگیری‌ها، بلکه از نظر ایستادن فلسطین روی پای خود نیز موضوع مهمی است.

 وزیر خارجه ترکیه یادآور شد: اگر کشوری که توسط ۱۵۰ کشور به رسمیت شناخته شده، مجدداً با رای یک کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد رد شود، با واقعیتی روبه‌رو خواهیم شد که این بحران را عمیق‌تر و به کل منطقه سرایت می‌کند. 

فیدان با تاکید بر اینکه مرزهای ۱۹۶۷ هرگز نباید از خاطرات و اسناد رسمی مردم ناپدید شود، گفت: دولت اسرائیل در تلاش است تا واقعیتی را به تمام جهان عرضه کند که در آن مرزهای ۱۹۶۷ ناپدید شده و فقط اسرائیل وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.