حجت‌الاسلام علم‌الهدی با بیان اینکه شهید خدمت مسجد را مومنانه و مخلصانه سنگر خدمت قرار داد، گفت: شهید آیت الله رییسی با الگوبرداری از پیامبر(ص)، مسجد را پایگاه مدیریت قرار داد و روحیه جهادی وی برگرفته از آموزه های مسجدی بود.

شهید جمهور معتقد و عامل به مدیریت مسجدمحور در کلان کشور بود

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدباقرعلم الهدی»، ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: دل‌های ملت ایران، این روزها در غم از دست دادن شخصیت فرزانه و فرهیخته نظام آکنده از غم و اندوه است، شهید آیت الله رییسی چهره و شخصیتی بود که در ابعاد مختلف زندگی ریشه های رفتاری خود را بر اساس آیات قرآن و تعالیم دینی تنظیم کرده بود، تعالیمی که از مسجد و پایگاه اصلی دین و شریعت دریافت می شد.

مدیر حوزه علمیه و امام جماعت مسجد حضرت قاسم بن الحسن(ع) (واقع در بزرگراه شهید محلاتی) با اشاره به اینکه شخصیت اجتماعی شهید جمهور در مسجد شکل گرفت، افزود: خانه خدا، برای شهید خدمت پایگاه و مرکز فعالیت های تشکیلاتی بود و در آنجا رفتارهای دینی را ساماندهی می کرد و در کنار مسئولیت های قضایی و اجتماعی، این پایگاه دینی را برای خودش مرکز خدمت قرار داده بود.

وی در ادامه گفت: شهید خدمت در مقطعی که در تهران به عنوان رییس قوه قضائیه مشغول خدمت بود، مسجد جعفری محله گیشا را پایگاه مردمی قرار داد و در این مسجد کارهای فرهنگی را دنبال می کرد، ایشان با اعتقاد راسخ به اینکه باید پایگاه و مرکزی برای تشکیلات دینی داشت، خانه خدا را سکوی پرواز و ارتقای معنویت و خدمت قرار داد. در واقع شهید جمهور فقط یک قاضی، تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) و رییس جمهور نبود، بلکه یک مدیر برای برنامه های فرهنگی مسجد هم بود.

حجت الاسلام علم الهدی ابراز کرد: مسجد جعفری پایگاه ارزشمند، وسیع و گسترده ای است که دارای حوزه علمیه، کانون جوانان و مرکزی برای رسیدگی به معضلات فرهنگی منطقه است و شهید آیت الله رییسی در مقطعی که رییس جمهور شد، هم برای آنکه فعالیت های فرهنگی این مسجد دچار وقفه و خلل نشود، یک نائب و برای هر بخش مسجد، مسئولی انتخاب کرد تا به کارهای مردم رسیدگی کنند، این مدل رفتاری ایشان برگرفته از تعالیم پیامبر(ص) بود.

عموی همسر شهید رییسی با بیان اینکه روحیه جهادی شهید خدمت برگرفته از آموزه های مسجدی بود، ابراز کرد: پیامبر(ص) وقتی وارد شهر مدینه شدند، اولین اقدامشان ساخت مسجد قبا برای پیگیری مسائل فرهنگی در جامعه در کنار آموزش مباحث دینی و شرعی و تصمیم گیری های مهم مدیریتی برای مسلمانان بود تا از این پایگاه برای برای رشد و سعادت‌مندی مردم بهره برداری نماید. شهید آیت الله رییسی هم با الگوبرداری از پیامبر(ص)، مسجد را پایگاه خود قرار داد.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه رییس جمهور کشور در لب مرز، روستا به روستا و شهر به شهر برای گره گشایی از مشکلات مردم حضور می یابد و یا در معدن، مجمتع های کشت و صنعت با کارگران ملاقات می کند، مشکلات آنها را بررسی و برنامه ریزی می کند، همه برگرفته از روحیه مسجدی است.

مدیر حوزه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به اینکه مسجد پایگاه خدا است، خاطرنشان کرد: هر کسی که مسجد را مخلصانه و مومنانه، سنگر خدمت قرار دهد، رفتار و کردارش هم مخلصانه و خدایی می شود، اهتمام به جایگاه مسجد به مومن عزت و عظمت می دهد و امیدواریم که خط فکری و نتیجه مشهود رفتار خالصانه شهید آیت الله رییسی برای مومنین الگو باشد.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.