۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 989920

وزیر امور خارجه پادشاهی عمان که برای ادای احترام و تسلیت شهادت رئیس جمهور کشورمان و حسین امیرعبداللهیان همتای خود به تهران سفر کرده مورد استقبال علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه قرار گرفت.

استقبال علی باقری از وزیر خارجه عمان

قدس آنلاین: بدرالبوسعیدی وزیر خارجه پادشاهی عمان که برای عرض تسلیت و ادای احترام به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید کشورمان به تهران سفر کرده در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال علی یاقری کنی قرار گرفت.

پیش از این هیئت بلند پایه مان متشکل از چند تن از وزرای کابینه این کشور برای حضور در مراسم بزرگداشت و ادای احترام به شهید سید ابراهیم رئیسی، و هیئت همراه او در حادثه سقوط بالگرد به تهران سفر کرده بودند.

بدرالبوسعیدی به دلیل اینکه در یک سفر از پیش تعیین شده دیگر حضور داشت نتوانسته بود در این مراسم هیئت عمان را همراهی کند.

به گفته ناصر کنعانی وزیر خارجه عمان با توجه به نوع رابطه ویژه که که با همتای خود داشته و مناسبات برادرانه دو کشور تصمیم گرفت سفری اختصاصی به ایران داشته باشد.

وی در نشست خبری امروز صبح خود گفت: روابط ایران و عمان روابطی دوستانه و سرزنده است و دو کشور موضوعات متعددی برای گفگتوهای دوجانبه دارند و فرصتی است در این سفر در دیدار وی با آفای باقری سرپرست وزارت امور خارجه و محمد مخبر  سرپرست ریاست جمهوری موضوعات مختلفی مورد تبادل نظر قرار گیرد.

گفتنی است سفر بدر البوسعیدی به دلیل اینکه در هفته‌های اخیر اخبار غیر رسمی متعددی از مذاکرات ایران و آمریکا در عمان در فضای مجازی منتشر شده و محل تحلیل و گمانه‌زنی رسانه‌ها قرار گرفته بود و سوالها در خصو اینکه در انی سفر پیامی هم در این خصوص رد و بدل خواهد شد یا نه؟ مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

گفتنی است سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز این اخبار را رد نکرد اما گفت که تماسها و کانال‌ها بین ایران و آمریکا در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها متوقف و مسدود نبوده اما مذاکرات از سطح موضوعات هسته‌ای و رفع تحریم ها فراتر نرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.