سه کشور اروپایی اسپانیا، ایرلند و نروژ که قرار است فردا (سه‌شنبه) رسما کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند حملات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح، جایی که افزون بر یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند را محکوم کردند.

اسپانیا، ایرلند و نروژ حملات نظامی اسرائیل در رفح را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین، روسای دستگاه دیپلماسی سه کشور اروپایی پیش از برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، در یک نشست خبری حاضر شده و رژیم صهیونیستی را به نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه متهم کردند.

مایکل مارتین وزیر امور خارجه ایرلند طی سخنانی شهادت ده‌ها فلسطینی در رفح را در پی حملات مرگبار رژیم صهیونیستی محکوم کرد و مصداق بارز نقض دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری دانست.

وزیر امور خارجه اسپانیا نیز عنوان کرد که وخامت اوضاع انسانی در غزه نشان‌دهنده ضرورت برقراری آتش‌بس در این منطقه است. وی تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه رفح را با وجود حکم دادگاه لاهه، اهانت آمیز توصیف و تصریح کرد که دستورات دادگاه لازم‌الاجرا است. این دیپلمات اسپانیایی اضافه کرد: به نظرم این بار باید صدای خود را بلند کنیم، نه برای برقراری آتش‌بس بلکه دفاع از قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد.

در همین حال وزیر امور خارجه نروژ از سایر کشورهای اروپایی خواست که با الگوبرداری از اقدام مادرید، دوبلین و اسلو، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند.

سه کشور یادشده هفته پیش اعلام کردند که برای تحقق راه‌حل موسوم به دو دولتی، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. در واقع فرآیند این شناسایی از هفته پیش آغاز شد و این تصمیم فردا (سه‌شنبه) رسمیت خواهد یافت.

سران رژیم صهیونیستی با عصبانیت برای سه کشور اروپایی خط و نشان کشیده و درباره عواقب این تصمیم هشدار داده‌اند. ارتش این رژیم همچنین برخلاف حکم دیوان بین‌المللی دادگستری حملات علیه رفح را شدت بخشیده است.

رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۵ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۹ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.