محمد آیینی اظهار کرد: منطقه بازار تهران به دلیل حجم بالای کسبه و مراجعان با کمبود جای پارک مواجه است، به همین واسطه به دنبال تشویق و مشارکت بخش خصوصی برای رفع این مشکل هستیم و تاکنون بخشی از سرمایهگذاران وارد مراحل اولیه توافق با شهرداری تهران شدهاند.
تسهیل صدور پروانه و مشارکت در پرداخت عوارض
وی اضافه کرد: برای سرمایهگذارانی که در ساخت و احداث پارکینگ در بازار تهران مشارکت کنند، امتیازاتی همچون تسهیل صدور پروانه، مشارکت در پرداخت عوارض و فراهمسازی بسترهای قانونی برای اجرای پروژهها داده میشود تا هرچه بیشتر در این امر ترغیب شوند.
شهردار منطقه ۱۲ تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شهرداری به تنهایی اقدام به ساخت پارکینگ نمیکند، افزود: شهرداری به دلیل محدود بودن املاک در اختیار، ناچار به جلب مشارکت بخش خصوصی است و تمرکز بر این مدل سرمایهگذاری میتواند پاسخگوی نیازهای منطقه در کوتاهمدت و میانمدت باشد.
وی یادآور شد: تاکنون نیز چندین سرمایهگذار بخش خصوصی برای ساخت پارکینگ اعلام آمادگی کردهاند و در حال انجام اقدامات لازم در این باره هستیم.
تعرفههای بالای پارکینگهای خصوصی
آیینی درباره اینکه چرا نرخ ورودی پارکینگهای خصوصی در منطقه بازار تهران بالاست، نیز گفت: پارکینگهای در اختیار شهرداری تهران همانند مولوی، پروانه و امیرکبیر که تحت مدیریت شهرداری قرار دارند، با تعرفه مصوب نرخ را دریافت میکنند.
وی با بیان اینکه بر موضوع نرخ پارکینگ نظارت میشود، تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مدیریت شهری باید بر نرخهای مصوب پارکینگهای تحت پوشش نظارت داشته باشد.
گفتنی است؛ طی سالهای گذشته شهرداری تهران برای رفع کمبود پارکینگ در بازار تهران اقدام به تملک و ساخت چندین پارکینگ کرده اما به دلیل افزایش حجم مراجعه شهروندان و فعالیتهای گسترده واحدهای تجاری، مشکل اصلی مراجعان و کسبه در راستای کمبود پارکینگ همچنان باقی است.



نظر شما