چند روزی است که سرفاصله زمانی خط ۲ قطارشهری دو دقیقه افزایش یافته و از ۱۰ دقیقه به ۱۲ دقیقه رسیده است. همزمان با این موضوع، خبر افزایش ساعت کاری خط ۳ قطار شهری نیز منتشر شد.
این همزمانی سبب شد با توجه به کمبود واگنها و البته تأمین نشدن واگنهای خط ۳ و تأمین آن از دیگر خطوط، این تصور به وجود بیاید که از واگنهای خط ۲ برای تأمین افزایش ساعت کاری خط ۳ قطار شهری مشهد استفاده شده است. این موضوع را با مدیرعامل شرکت قطار شهری شهر مشهد مطرح کردیم.
کیانوش کیامرز، این احتمال را تکذیب و اعلام کرد: دو قطاری که قرار بود به ناوگان خط۲ قطارشهری اضافه شود به خط۳ قطارشهری افزوده شده است و هیچ ناوگانی از خط۲ کم نشده است.
در ادامه برای پیگیری این موضوع به سراغ مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری شهرداری مشهد رفتیم. داوود همتیان در این باره توضیح داد: سرفاصله زمانی خط یک قطارشهری ۵ تا ۶ دقیقه و در خط۲ قطارشهری نیز اکنون این زمان ۱۰ دقیقه است. کم و زیاد شدن سرفاصله زمانی خطوط قطارشهری براساس میزان مسافر است، زمانی که مسافر کمتر است، اگر قطارها را در خط بچرخانیم مصرف برق بالا میرود و خرابیهایی برای قطارها پیش میآید، به همین خاطر یکی دو دقیقه سرفاصله زمانی قطارها را جابهجا میکنیم.
وی با بیان اینکه زمانی که تعداد مسافران کمتر است به ما حق بدهید سرفاصله زمانی را بیشتر کنیم، افزود: اینکه سرفاصله زمانی خط۲ قطارشهری ۱۲ دقیقه شود، خیلی کم اتفاق میافتد و علت این موضوع هم در این روزهای اخیر، تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا بوده است، چرا که مردم در این زمانها کمتر بیرون میروند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری شهرداری مشهد متذکر شد: در زمانهای اصلی که پیک حضور مسافران در خط۲ قطارشهری است، سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه است و بهطور کلی سرفاصله زمانی خط۲ قطارشهری از ۱۰ دقیقه به ۱۲ دقیقه تغییر نکرده است.
۱۷ آذر ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۵۵۱۷
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری شهرداری مشهد گفت: سرفاصله زمانی خط ۲ قطارشهری اکنون ۱۰ دقیقه است. کم و زیاد شدن سرفاصله زمانی خطوط قطارشهری براساس میزان مسافر است و زمانی که مسافر کمتر است، یکی دو دقیقه سرفاصله زمانی قطارها را جابهجا میکنیم.
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
منبع: روزنامه قدس





نظر شما