تحولات منطقه

۲ دی ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۲
کد مطلب: ۱۱۱۹۳۰۴

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بحران آب به یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین چالش‌های کشور تبدیل شده است، گفت: حل این مسئله نیازمند تصمیم‌گیری‌های بزرگ، اصلاح الگوی کشت، استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و همراهی مجلس برای انجام تحولات اساسی در حکمرانی آب است.

وزیر نیرو: بحران آب مهم‌ترین چالش‌ کشور است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عباس علی آبادی وزیر نیرو در نشست علنی نوبت عصر امروز (۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص راهبردها، سیاست‌ها و شیوه‌های حکمرانی مطلوب آب و تعدیل مصرف آب بخش کشاورزی، گفت: یکی از مهم ترین مسائل کشور مسئله آب است که باید برای حل مشکل آن برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری درست حرکت کنیم.

وزیر نیرو ادامه داد: مسئله اصلی ما ندانستن مسئله نیست، کشور ما در منطقه خشک بوده و شرایط تغییر اقلیم موجب شده که با مشکلات بسیاری در حوزه آب مواجه شویم.

وی افزود: در بندرعباس بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ درصد نسبت به مشابه سال گذشته بارش داشتیم که با توجه به نداشتن شرایط نگهداری آن بخشی از آن به دریا رفته و بخشی از آن را توانستیم نگهداری کنیم بنابراین باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم از این موهبت‌ها استفاده کنیم.

وزیر نیرو بیان کرد: از لحاظ محیط زیست نیز شرایط خوبی نداریم، متاسفانه برداشت‌های نابجا و نابهنگام باعث فرونشست شده است که باید به این مسائل توجه کرده و بتوانیم راه‌حلی برای این معضل پیدا کنیم.

علی آبادی ادامه داد: ما حاضریم که از نقطه‌نظرات نمایندگان نیز استفاده کنیم تا بتوانیم تحولاتی بنیادین و اساسی برای حل مشکل آب پیدا کنیم. موافقیم که باید الگوی کشت را در برخی محصولات کنار بگذاریم و این نیازمند اخذ تصمیمات بزرگ است که حاضریم با برگزاری جلسات با دانشگاهیان و اساتید این حوزه بتوانیم مشکلات این حوزه را حل کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha