تحولات منطقه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه منابع طبیعی و حفاظت و صیانت از این سرمایه‌های ارزشمند، گامی استوار به‌سوی تولید پایدار و آینده‌ای سبز در کشور و استان است.

آینده سبز با سرمایه‌گذاری در منابع طبیعی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی شکاری در آیین آغاز هفته منابع طبیعی و نواختن زنگ طبیعت در مشهد بر اهمیت حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی به‌عنوان زیربنای امنیت غذایی، اقتصادی و زیست‌محیطی تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش کلیدی منابع طبیعی در پایداری تولید، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری هدفمند در حوزه‌هایی مانند آبخیزداری، بیابان‌زدایی، توسعه جنگل‌ها و مراتع، و مشارکت مردمی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری، کاهش خسارات ناشی از سیل و خشکسالی و تقویت معیشت جوامع محلی باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی همچنین بر لزوم جلب مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح‌های منابع طبیعی تأکید کرد و هفته منابع طبیعی را فرصتی برای فرهنگ‌سازی، آموزش عمومی و ترویج مسوولیت‌پذیری اجتماعی در قبال حفاظت از عرصه‌های ملی دانست.

تولید پایدار در گرو صیانت و سرمایه‌گذاری در منابع طبیعی

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به شعار امسال «سرمایه‌گذاری در منابع طبیعی؛ زمینه‌ساز تولید پایدار» اظهار کرد: توجه به منابع طبیعی به‌عنوان زیرساخت اصلی تولید، نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه پایدار بخش کشاورزی و صیانت از سرمایه‌های ملی دارد. سرمایه‌گذاری هدفمند در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، تضمین‌کننده امنیت غذایی و پایداری تولید در سال‌های آینده خواهد بود.

مجید جعفری افزود: حفاظت از اراضی ملی، توسعه پوشش گیاهی و اجرای طرح‌های آبخیزداری، از مهم‌ترین راهبردهای تحقق این شعار به شمار می‌رود و مشارکت مردم و بهره‌برداران می‌تواند مسیر دستیابی به اهداف ترسیم‌شده را هموارتر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha