تحولات منطقه

وزارت خارجه عربستان حملات رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه را محکوم کرد و آن را ناقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت سوریه خواند.

عربستان تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وزارت امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای، تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های نظامی در جنوب جمهوری عربی سوریه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرد.

در این بیانیه که در حساب رسمی این وزارتخانه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شده، تأکید شده است که این اقدام تجاوزکارانه، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی سوریه محسوب می‌شود.

ریاض با صدور این بیانیه، بار دیگر بر موضع اصولی خود در قبال حفظ تمامیت ارضی سوریه و مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در امور این کشور تأکید کرد.

وزارت خارجه عربستان در این بیانیه تصریح کرد: «پادشاهی عربستان بر مخالفتش با این تجاوزگری فاحش که نقض توافقنامه آتش بس ۱۹۷۴ است تاکید کرده و از جامعه بین‌المللی بار دیگر می‌خواهد به اقدامات اسرائیل در نقض هنجارها و قوانین بین‌المللی پایان دهند. پادشاهی عربستان با جمهوری عربی سوریه اظهار همبستگی کرده و از حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت این کشور و امنیت و ثبات سوریه و مردمش حمایت می‌کند.»

منابع خبری پیشتر از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب سوریه و هدف قرار دادن مواضع نظامی خبر داده بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha