سازمان تأمیناجتماعی اعلام کرد در دوره اخیر، مجموع پرداختی این نهاد بابت مقرری بیمه بیکاری به افراد مشمول به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده و ۱۳۷ هزار نفر از این حمایت بهرهمند شدهاند.
بر اساس گزارش این سازمان، همزمان با ارائه خدمات جاری، مجموعهای از اقدامات بیمهای، درمانی و مالی به حدود ۵۰ میلیون نفر از بیمهشدگان و مخاطبان ارائه شده است. تأمیناجتماعی بهعنوان بزرگترین نهاد بیمه اجتماعی کشور، خدمات خود را به ۴۱ میلیون بیمهشده اصلی و تبعی، ۹ میلیون بازنشسته و مستمریبگیر و همچنین کارفرمایان تحت پوشش ارائه میدهد.
در بخش خدمات مالی، این سازمان اعلام کرد که علاوه بر پرداخت منظم مستمریها، ۴۱ هزار میلیارد تومان عیدی به ۵ میلیون بازنشسته و مستمریبگیر پرداخت شده است. همچنین تسویه ۲۵ هزار میلیارد تومان مطالبات مراکز درمانی، داروخانهها و ارائهدهندگان خدمات درمانی در همین دوره انجام شده است.
گزارش تأمیناجتماعی نشان میدهد که بیش از ۷.۵ هزار میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم در ۴۲۰ مرکز ملکی، و ۱.۵ هزار میلیارد تومان برای تعهدات کوتاهمدت نظیر مرخصی زایمان، غرامت ایام بیماری، لوازم پزشکی و … هزینه شده است. علاوه بر آن، ۸۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مستمری اسفند به بیش از ۵ میلیون بازنشسته تخصیص یافت که این پرداختی زودتر از موعد معمول انجام شد.
در حوزه حمایتهای مالی، بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بلندمدت در اسفند به بازنشستگان ارائه شد و امکان استفاده از خرید اعتباری تا سقف ۲۰ میلیون تومان از فروشگاههای طرف قرارداد نیز فراهم شد.
تأمیناجتماعی در بخش بیمهای اقداماتی همچون توقف بازرسیهای غیرضروری، تمدید استحقاق درمان بیمهشدگان، تعلیق اجرائیات، تمدید مهلت ارسال لیست بیمه و حمایت از کسبوکارها برای پرداخت حق بیمه را اجرا کرده است.
در حوزه درمان، این سازمان از اجرای طرح آمادهباش نوروزی و تداوم ارائه خدمات در مراکز ملکی و طرف قرارداد خبر داده و اعلام کرده است که طی این مدت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه، ۳۰ هزار بستری و ۸ هزار عمل جراحی ثبت شده است. همچنین تسهیل تأیید نسخههای بیماران خاص و پایش لحظهای سامانههای درمانی از دیگر اقدامات این بخش بوده است.
در بخش خدمات غیرحضوری، ارائه ۶۷ خدمت پرمراجعه بهصورت برخط و پاسخگویی شبانهروزی به بیش از ۵۰۰ هزار تماس ثبت شده، جزو اقدامات انجامشده اعلام شده است. تأمیناجتماعی تأکید کرده پایداری سامانههای الکترونیک در این دوره نقش مهمی در استمرار خدمات داشته است.
این سازمان همچنین از برگزاری جلسات مدیریت بحران، بازدیدهای میدانی مدیران و همکاری مداوم با رسانهها برای اطلاعرسانی خدمات بیمهای و درمانی خبر داده است.




نظر شما