تحولات منطقه

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت از پرداخت بیش از ۵.۵ همت از مطالبات مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد در هفته جاری خبر داد و گفت این پرداخت‌ها شامل بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی می‌شود.

پرداخت ۵۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت تا پایان هفته
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی رضایی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران، از پرداخت ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز و موسسات طرف قرارداد این سازمان در هفته جاری خبر داد وگفت:این مبالغ به صورت علی‌الحساب و مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۵ است و پرداخت‌ها همه بخش‌ها از جمله بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی و نیز ارائه‌دهندگان خدمات سرپایی مانند داروخانه‌ها را در بر می‌گیرد.

رضایی با اشاره به سازوکار پرداخت‌ها اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، ۶۰ درصد از اسناد مالی ارسالی مراکز هر ماه بلافاصله پس از وصول اسناد پرداخت خواهد شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، میزان مطالبات معوق سال ۱۴۰۴ مراکز طرف قرارداد حدود ۹۰ همت برآورد می‌شود.

رضایی با بیان اینکه تأمین نقدینگی این مطالبات در دستور کار قرار دارد، تأکید کرد: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده در قانون بودجه ۱۴۰۵ تلاش می‌کنیم زمینه تسویه این مطالبات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت همچنین از حمایت‌ها و پیگیری‌های مستمر وزیر بهداشت در تأمین منابع مالی حوزه سلامت قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با اجرای مصوبات دولت، بخش مهمی از کمبود منابع این بخش جبران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha