تحولات منطقه

سازمان انتقال خون با اصلاح دستورالعمل‌ها، شرط سنی برای اهدای خون را حذف کرد و اعلام کرد از این پس سلامت افراد، نه سن آن‌ها، ملاک پذیرش خواهد بود.

سقف سنی اهدای خون حذف شد /  اهدا برای همه افراد بالای ۱۸ سال آزاد شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شهرام شکرچی از حذف سقف سنی اهدای خون در کشور خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل جدید که با تکیه بر منابع علمی به‌روز تدوین شده، دیگر محدودیتی برای افراد بالای ۶۵ سال وجود ندارد.

وی با اشاره به تجربه کشورهای توسعه‌یافته افزود: در این کشورها نیز معیار اصلی برای اهدای خون، وضعیت سلامت فرد است و نه سن او؛ بر همین اساس، این رویکرد در ایران نیز اجرا شده است.

به گفته شکرچی، در حال حاضر تمامی افراد بالای ۱۸ سال در صورت برخورداری از شرایط لازم می‌توانند خون اهدا کنند و محدودیت سنی در این زمینه برداشته شده است.

او با تأکید بر حفظ کیفیت خون‌های اهدایی تصریح کرد: تمامی داوطلبان پیش از اهدای خون تحت معاینه پزشکی قرار می‌گیرند و سلامت آن‌ها به‌دقت بررسی می‌شود، بنابراین تغییری در کیفیت خون اهدایی ایجاد نخواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان انتقال خون، افراد بالای ۶۵ سال علاوه بر معاینه پزشک، توسط مدیر پزشکی نیز ارزیابی می‌شوند و تنها در صورت تأیید کامل وضعیت سلامت، امکان اهدای خون خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha