وزیر آموزش و پرورش، شیوه جدید ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم دانشآموزان در دورههای ابتدایی، متوسطه اول و دروس غیرنهایی متوسطه دوم را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
بر اساس این ابلاغیه، ارزشیابی دانشآموزان در دوره ابتدایی به صورت غیرحضوری و بر مبنای آییننامه ارزشیابی کیفی ـ توصیفی و مستندات عملکردی دانشآموز در طول سال تحصیلی انجام میشود و مسئولیت آن بر عهده معلم و با نظارت مدیر مدرسه خواهد بود.
در مقاطع دیگر، امتحانات دروس داخلی و غیرنهایی نوبت دوم بهصورت حضوری و با مجوز شورای تأمین استان یا منطقه برگزار میشود؛ با این شرط که پراکندگی دانشآموزان رعایت شده و از تجمیع پایهها جلوگیری شود. در صورت عدم موافقت، ارزشیابی بر اساس مستندات آموزشی و به شکل غیرحضوری انجام خواهد شد.
همچنین ارزشیابی دروس عملی و کارگاهی در شاخههای فنی و حرفهای و کاردانش و نیز برخی دروس مهارتی و تربیت بدنی در تمامی دورهها مطابق بخشنامههای مربوطه انجام میگیرد.
در این ابلاغیه تأکید شده است در صورت نبود امکان استفاده از فضای مدرسه برای آزمونهای حضوری، میتوان با مجوز ستاد آزمون استان یا منطقه از سایر فضاهای آموزشی و ورزشی استفاده کرد.
در پایان نیز اعلام شده است که اعتراض دانشآموزان نسبت به نتایج ارزشیابی غیرحضوری در شورای مدرسه بررسی و درباره آن تصمیمگیری خواهد شد.




نظر شما