سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، با انتقاد از قرائت نشدن گزارش تحقیق وتفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس هشتم، گفت: هیات تحقیق و تفحص با قرائت نکردن گزارش مرتکب تخلف شد، زیرا بر اساس قانون هیات تحقیق و تفحص به هر نتیجه‌ای رسیده باشند باید بعد از اتمام فرصت خود،‌ سریع گزارش آن را ارایه کنند. <BR> <BR>

جزئیات روند تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم/هیات در قرائت گزارش تخلف کرد

سیدجواد زمانی در گفت وگو با خانه ملت،‌ درخصوص تحقیق وتفحص از سازمان تامین اجتماعی که در مجلس هشتم صورت گرفت، افزود: استارت تحقیق و تفحص از این سازمان ابتدا در مجلس هشتم زده شد که به تایید نمایندگان وقت هم رسید.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس هشتم، ادامه داد: بر اساس قانون انجام هرگونه تحقیق وتفحص نیاز به 6 ماه زمان دارد و در صورت ضرورت، از رئیس مجلس درخواست استهمال می‌شود تا 6 ماه دیگر به این هیات، فرصت بررسی بیشتر دهد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، با بیان اینکه دکتر لاریجانی با درخواست استمهال هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در دوره قبل موافقت کرد، افزود: فرصت هیات تحقیق وتفحص از سازمان تامین اجتماعی در 6 ماهه اول به پایان رسید و اعضای آن از رئیس مجلس درخواست استمهال کردند زیرا معتقد بودند برخی افراد از سازمان تامین اجتماعی با آنها همکاری نمی‌کنند و علاوه بر آن می‌خواستند مجلس کارشناسانی را برای این هیات در نظر بگیرد تا کار خود را بهتر ادامه دهند.

زمانی، یادآور شد: متاسفانه فرصت 6 ماهه دوم هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز به پایان رسید اما گزارشی از نتیجه این تحقیق و تفحص قرائت نشد و این موضوع نیمه کاره رها شد.

وی، در خصوص علت گزارش ندادن هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس، تصریح کرد: برخی بر این باور بودند که یکی از آشنایان اعضای گروه تحقیق و تفحص، اسناد را ربوده و این امر باعث نامعلوم بودن نتیجه کار شده است.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس هشتم، ادامه داد: از طرفی در آن زمان رئیس کمیسیون اجتماعی آقای جعفرزاده بود که با توجه به قانون مجلس مبنی بر تغییر هر ساله هیات رئیسه کمیسیون‌ها، آقای مقدسی در سال چهارم مجلس هشتم به عنوان رئیس انتخاب شد که به نظر می‌رسد این تغییرات در ریاست، تاثیر بسزایی در دنبال نکردن پرونده داشت.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، تصریح کرد: هیات تحقیق وتفحص خلاف بزرگی را انجام داد و آن قرائت نکردن گزارش نتیجه تحقیق وتفحص از سازمان تامین اجتماعی بود، زیرا بر اساس قانون هیات تحقیق و تفحص به هر نتیجه‌ای رسیده باشند باید بعد از اتمام فرصت خود،‌ سریع گزارش آن را ارایه کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، یادآور شد: اگر در انجام تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز برخی سازمان‌ها با اعضا، همکاری نکردند باید در گزارش آن اشاره می‌شد؛ من گمان می‌کنم درگیری واقعی بین اعضای هیات تحقیق و تفحص و تغییر ریاست کمیسیون اجتماعی باعث قرائت نشدن گزارش این کمیته بود./

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    0 0
    بهتره اول يه تحقيق و تفحص از خوده مجلس بشه تا اين مشکلات پيش نياد.نخوندن گزارش يعني...........خودتون قضاوت کنين چرا نبايد گزارش خونده بشه حتما پاي بعضي ها گير بوده.