فرستاده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد، جلسات قریب‌الوقوع مذاکرات میان طرف‌های یمنی در پایتخت قطر برگزار می‌شود.

دوحه میزبان مذاکرات یمن/جنبش انصارالله: کشورهای عربی از هرگونه مداخله نظامی ضرر می‌کنند

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل در امور یمن با بیان اینکه جلسات آتی مذاکرات میان طرف‌های یمنی در دوحه برگزار می‌شود، گفت هرگونه توافقی که حاصل شود، در ریاض پایتخت عربستان سعودی امضا خواهد شد.

 

وی تصریح کرد که امروز (سه‌شنبه) دعوتنامه‌هایی به احزاب سیاسی یمن برای آغاز مذاکرات در دوحه فرستاده می‌شود. پیشتر شورای امنیت این اختیار را به جمال بن عمر داده بود تا مکان برگزاری مذاکرات پیرامون یمن را تعیین کند.

 

بن عمر اخیرا از طریق ویدئو کنفرانس اعضای شورای امنیت را خطاب قرار داده و گفته بود که یمن به سمت جنگ داخلی پیش می‌رود و اگر جامعه بین‌الملل دست به کار نشود این کشور تمامیت ارضی خود را از دست می‌دهد. شورای امنیت پس از نشست اخیر خود بیانیه‌ای را صادر کرد که در آن بر حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن تاکید کرد.

 

همزمان در واکنش به تهدیدهای سعود فیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر اینکه در صورت عدم حصول راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران یمن، کشورهای منطقه اقدامات لازم را اتخاذ می‌کنند، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله عنوان داشت که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اولین طرف‌هایی هستند که از هرگونه مداخله نظامی در یمن ضرر خواهند دید و عربستان مسئول این امر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.