محمد البخیتی یکی از رهبران جنبش انصارالله ضمن هشدار نسبت به مداخله عربستان در امور داخلی یمن تاکید کرد این کشور به زودی نتیجه مداخلات خود در یمن را خواهد دید.

جنبش انصارالله نسبت به مداخله عربستان درامور داخلی یمن هشدار داد

به گزارش شبکه خبری الجزیره، محمد البخیتی وعده سقوط رژیم آل سعود و آزاد سازی مناطق نجد و حجاز را داد.

وی دوشنبه شب در گفت وگو با این شبکه افزود: عربستان عادت کرده از دولت آمریکا دستور بگیرد در حالی که مردم یمن آزاده اند ودرخواست عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن از عربستان برای مداخله در یمن حکایت از وجود توطئه علیه یمن دارد.

وی از بازگشت نیروهای سیاسی یمن به میز گفت وگو خبر داد و تاکید کرد جنبش انصارالله چندین هفته تلاش کرد تا هادی را متقاعد به انصراف از استعفای خود کند اما نتیجه ای نداشت.

گروه تروریستی القاعده در حال حاضر بزرگترین مشکل پیش روی یمن است که نیروهای جنبش انصارالله و ارتش یمن را هدف قرار داده است.

منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن به تازگی با حمایت کشورهای عربی از جمله عربستان به عدن گریخت و در آنجا اعلام دولتی مستقل کرد.

وی اکنون با وعده و پشتگرمی کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس قصد دارد در بخش جنوبی یمن دولت تشکیل دهد و با جنبش مردمی انصارالله که صنعا پایتخت یمن را در اختیار دارد، مقابله کند.

شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته با صدور بیانیه ای از عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن حمایت کرد.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماهها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته میلادی برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.