۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 274535

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی اعلام کرد که عربستان دست به یک ماجراجویی نسنجیده در یمن زده و آنچه که در حال حاضر در یمن اتفاق می‌افتد درحقیقت نبرد حق با باطل است.

حزب‌الله لبنان: پشت یمن را خالی نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا،به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، شیخ نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، طی سخنانی با انتقاد از عربستان و دخالت‌های این کشور در امور داخلی یمن تاکید کرد: عربستان در یمن دست به یک ماجراجویی نسنجیده‌ای زده که عواقب آن را در نظر نگرفته است و پس از حملات هوایی متعدد خود بر این کشور ناگهان با پایداری و وحدت مردم یمن روبه‌رو شده اما عربستان نه‌تنها تا امروز نتوانسته هیچ‌یک از اهداف آشکار و پنهان خود را در زمینه سیاسی و میدانی محقق کند بلکه تنها چیزی که عاید آن شده، ترس و حسرت است.

وی تاکید کرد: موضع حزب‌الله مقابل حملات عربستان با همکاری آمریکا بر یمن، واضح و مشخص است و حمایت از این کشور وظیفه اخلاقی، انسانی و دینی ماست.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان عنوان داشت: کسانی که بر حملات و تجاوزهای نظامی علیه یمن مهر تایید می‌زنند، مرتکب خیانت تاریخی و انسانی در حق کشورهای عربی شده‌اند؛ چراکه آنچه هم‌اکنون در یمن در حال رخ دادن است همان مساله رویارویی حق و باطل است و بهای آن هرچقدر هم که باشد ما پشت حق را خالی نمی‌کنیم و یقین داریم که جنگ رخ داده در یمن به نفع هیچ‌کس نیست.

شیخ قاووق در ادامه با صحبت درباره مردم بی‌گناهی که مورد حملات وحشیانه ائتلاف عربی قرار گرفته‌اند این سوال را مطرح کرد که آیا این یمن است که بر عربستان و کشورهای منطقه حمله کرده است؟ چه کسی است که آغازکننده این حملات است؟

وی افزود: طرف‌هایی که آتش فتنه و جنگ را در سوریه، عراق و لبنان شعله ور کردند همان کسانی‌اند که در یمن جنگ و فتنه به راه انداختند و روش و تفکرات تکفیری است که آنها را مجهز و حمایت می‌کند؛ چراکه سران تکفیری‌ها می‌خواهند بدون اینکه چهره‌های خود را نشان دهند با هدف قرار دادن محور مقاومت، به اهداف خود برسند. اما باید بدانند که اولین نتایج حملات بر یمن رسوا کردن کسانی است که مدعی میانه‌روی هستند.

شیخ قاووق در ادامه تصریح کرد: هدف از حمله به یمن و همچنین عراق، سوریه و لبنان هدف قرار دادن موقعیت سیاسی و هویت یمن است؛ چراکه سران جنایتکار نمی‌خواهند یمن در محور مقاومت علیه حملات اسرائیل و آمریکا و روش‌های جنایتکارانه تکفیری‌ها قرار گیرد و کسانی که از ادامه حملات بر یمن حمایت می‌کنند، به نتایج آن توجهی ندارند و این نشان می‌دهد که هدف از این حملات، مساله مقابله با "کودتا" و اقدام نظامی نیست و ادعاهای مطرح شده درخصوص این حملات، تنها ادعاهای واهی و بیهوده است و آنچه هم که در بحرین اتفاق می‌افتد، به معنای مقابله با کودتای نظامی علیه نظام موجود نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.