دور نهایی مذاکرات هسته‌ای که از چهارشنبه هفته گذشته در وین آغاز شده،‌ امروز(شنبه) نیز با برگزاری جلسات در سطح معاونان و کارشناسان ادامه می‌یابد.

ادامه مذاکرات معاونین و کارشناسان ایران و ۱+۵ در وین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دور نهایی مذاکرات هسته‌ای‌که از چهارشنبه هفته گذشته در وین آغاز شده است،‌امروز(شنبه) نیز با جلسات در سطح معاونان و کارشناسان ادامه می یابد.

همچنین قرار است محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه ایران روز دوشنبه  با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر همتایان اروپایی (وزرای خارجه آلمان ,فرانسه و  انگلیس) در لوگزامبورگ دیدار کند.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران از وین به لوگزامبورگ می روند و وزیر خارجه ایران را در این دیدارها همراهی خواهند کرد.

روز گذشته(جمعه)  نشست های کارشناسی و معاونین در وین ادامه یافت؛ معاونان وزیر خارجه ایران با خانم هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر جمعه در هتل کوبورگ وین دیدار کردند. پیش از آن عراقچی و روانچی معاونان وزیر خارجه ایران با نمایندگان چین, روسیه و سه کشور اروپایی  (فرانسه ,انگلیس ,آلمان ) دیدارهای دوجانبه‌ای داشتند.

دور نهایی مذاکرات هسته‌ای به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه آغاز شده است.

مذاکره کنندگان تلاش می کنند تا ضرب الاجل دهم تیرماه به توافق جامع دست یابند، با این مقامات ارشد کشورهای دخیل تاکید کرده‌اند این تاریخ مقدس نیست و احتمال تمدید چند روزه و یا بیشتر برای رسیدن به توافقی خوب وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مصاحبه‌ خود در این باره گفت: احتمالش این است که ما چند روزی حالا کم و زیاد نسبت به 10 تیرماه زمان نیاز داشته باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.