عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهارداشت: بابک زنجانی را رو کردند تا کرسنت فراموش شود؛ جزئیات کرسنت باید افشا و نام تمام کسانی که پول گرفته‌‌اند معلوم شود، حتی اگر آن شخص مسئول دفتر فلان وزیر دوران اصلاحات باشد.

میرکاظمی: در کرسنت رشوه گرفتند و به حساب حزبشان ریختند
 
 
  •  

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از نسیم، مسعود میرکاظمی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تخلفات صورت گرفته در پرونده کرسنت اظهار کرد: در پرونده کرسنت کسانی هستند که رشوه گرفته اند و وقتی از آنها بازجویی می شود، اعلام می کنند که به حساب یک حزب سیاسی پول ریخته ایم، بنابر این، این افراد که اکنون در برخی پستهای دولتی حضور دارند، معلوم است که علاقه مند نیستند، که جزئیات کرسنت افشا شود.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات کرسنت باید افشا شود و نام تمام کسانی که پول گرفته اند معلوم شود، حتی اگر آن شخص مسئول دفتر فلان وزیر دوران اصلاحات هم باشد، نباید برای کسی مهم باشد.

کرسنت را امنیتی کردند تا دست خودشان رو نشود

وزیر اسبق نفت با انتقاد از امنیتی کردن پرونده کرسنت تصریح کرد: پرونده کرسنت را به این دلیل امنیتی کردند که این جزئیات افشا نشود وگرنه این پرونده امنیتی نیست.

 وی در خصوص پرونده بابک زنجانی نیز به نسیم بیان کرد: زمانی که در مجلس بودم گزارشی آمد که فردی به نام بابک زنجانی میعانات و فرآورده های نفتی را از ایران می‌گیرد و می فروشد و به گونه ای عمل می کند که انگار نمی خواهد پولش را برگرداند.

میرکاظمی افزود: ماجرا به اوایل مجلس نهم بر می گشت و من رئیس کمیسیون انرژی مجلس بودم، بنابر این، این مسئله را با مسئولین شرکت ملی نفت در میان گذاشتم و حتی نامه‌ای زدم که مراقبت شود تا سو استفاده ای صورت نگیرد، بعد مسئولین وقت اعلام کردند که این فرد مورد تایید بانک مرکزی است و نفت را می فروشد و به دور زدن تحریمها کمک می کند.

وی گفت: ما جلساتی گذاشتیم و بررسی کردیم و بعد یک مقدار جدی تر وارد پرونده بابک زنجانی شدیم و دستگاههای نظارتی اعم از سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات را فراخواندیم و اعلام کردیم بدهی این فرد به کشور در حال افزایش است و سر رسید برخی از بدهی ها هم گذشته است و ایشان مرتبا به این کشور و آن کشور می رود و سرمایه گذاری می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وقتی زندگی بابک زنجانی را بررسی کردیم، دیدیم که غیر از این پول نفت دارایی دیگری هم ندارد که قابل توجه باشد و عمدتا همین پولهای دولتی را در اختیار دارد.

اولین بار طرح تحقیق و تفص از بابک زنجانی را من نوشتم

میرکاظمی به نقش خود در رسیدگی به پرونده بابک زنجانی اشاره و به نسیم عنوان کرد: وقتی به دستگاههای نظارتی اعتراض کردیم گفتند ما شاکی نداریم، من همانجا خودم شخصا طرح تحقیق و تفخص از این موضوع را نوشتم، چون یک نماینده هم شخصا می تواند طرح تحقیق و تفحص بنویسد.

وی افزود: این طرح را نوشتم و گفتم این هم شاکی و آن را به هیات رئیسه مجلس دادم، نمی خواستیم خیلی هم سر و صدا کند، چون علاقه مند بودیم که پول برگردد. وی ادامه داد: نه دنبال مچ گیری بودیم و نه دنبال مسئله دیگری ؛ میخواستیم فردی نیاید کلاه دولت را بردارد و برود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب که دولت وقت از بابک زنجانی شکایت نمی کرد به نسیم تصریح کرد: دولت وقت از بابک زنجانی شکایت نمی کرد به این توجیه که بحث تحریم است و به این دل خوش بودند که این پول را برمی گرداند، ولی گزارشی که ما از بیرون و از فعالین بخش خصوصی داشتیم این بود که وی با قیمتهای پایینی این محموله ها را می فروشد که این جای تعجب دارد که کسی که با قیمت فوب خلیج فارس نفت را خریده، چرا با اختلاف خیلی پایین تری نفت را می فروشد، پس معلوم است که قصد بازگرداندن پولها را ندارد.

اصلاح طلبان و کارگزاران یک انتقاد هم از کرسنت نمی کنند

میرکاظمی با انتقاد از وزیر نفت گفت: برخی از آقایان امروز می گویند بابک زنجانی را مطرح کنید تا کرسنت فراموش شود، حتی 9 دی سال گذشته همین مسائل را با مدیران مسئول هم‌فکر خودش مطرح و  یک سری صحبتها در مورد کرسنت که خلاف واقع است و همیشه مطرح کرده را بار دیگر عنوان می کند تا این فساد فراموش شود.

وی با انتقاد از نوع برخورد دولتمردان با فساد بیان کرد:  برخورد با فساد نباید فرقی داشته باشد و حزب و جناح نمی شناسد، یک ایراد جدی که به حزب کارگزاران و اصلاح طلبان وارد است، این است یک انتقاد از کرسنت نمی کنند، ولی ما می گوییم اصلا فرقی نمی کند، من یک نماینده اصولگرا بودم، در وزارت نفت هم عده ای هنوز از دوستان من هستند، ولی منافع ملی را که نمی شود، فدای حزب و جناح و گروه کرد. متاسفانه برخی ها اسم مبارزه با فساد را می برند، تا زمانی که به حزبشان خدشه ای وارد نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.