قدس آنلاین: رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساحد خراسان رضوی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با اهالی رسانه از تاسیس ۹۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان خبر داد .

تاسیس ۹۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان رضوی/ حمایت مالی ویژه از ۱۱۰ کانون در حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین عبداللهی در نشست مطبوعاتی با موضوع «برگزاری هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌ های آسمانی» اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص حاشیه شهر مشهد، ۱۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در این منطقه فعال هستند و حمایت ویژه مالی و معنوی از آنها صورت می گیرد.

وی  هدف  از برگزاری این دوره ها را کادرسازی برای کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود: دو هزارو 500 خواهر و برادر فعال این کانون ها از سراسر کشور در این دوره ها که به میزبانی مشهد برگزار می شوند حضور دارند که البته سهم خراسان رضوی، 115 نفر است.

به گفته او، خراسان رضوی بیش از هزار کانون فرهنگی هنری فعال دارد اما بر اساس میزان فعالیت به هر کدام از آنها از سقف 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان کمک مالی می شود.

رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد از تاسیس 95 کانون در سال 94 در سطح خراسان رضوی خبر داد و افزود: تامین تجهیزات بخصوص در ارتباط با اختصاص کتابخانه به مساجد به صورت حمایت جدی و ویژه ای با در نظر گرفتن بودجه استانی و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری انجام می شود.

تاثیرگذاری بسیار خوب کانون های مساجد خراسان رضوی در ترویج  فرهنگ رضوی

 همچنین، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در ادامه این نشست مطبوعاتی با ابراز خرسندی از تشکیل ستاد کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد در کشور در طول 22 سال اخیر افزود: این کانون ها به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگ دینی در کشور فعال هستند تا بتوانند به ترویج فرهنگ رضوی برای مردم بخصوص جوانان مثمرثمر باشند.

 محمدرضا جعفری، این کانون ها را سرمایه اجتماعی بسیار مهمی برای جامعه دانست و تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان فضایی بانشاط و معنوی می تواند جوانان را با سیره اهل بیت (ع) آشنا کند تا آنها در جامعه نکات دینی امامان معصوم (ع) را استفاده کنند.

به گفته او، تا پایان برنامه پنجم توسعه باید یک چهارم مساجد کشور اقدام به تاسیس کانون های فرهنگی هنری کنند که البته در این بخش با وجود فعالیت 20 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور و اضافه شدن 2 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد تا پایان سال 94، تعداد کانون های مورد نظر به بیش از هدف برنامه پنجم توسعه می رسد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به 6 شاخص جدیدی که به عنوان دستورالعمل باید مورد استفاده همه ستادهای عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار بگیرد نیز اشاره و بیان کرد: گفتمان‌ سازی اقتصاد مقاومتی، جمعیت، خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت ‌افزایی و کارآفرینی فرهنگی از جمله این شاخص ها هستند که هر کدام زیرمجموعه های مربوط به خود را دارند.

او از تاثیرگذاری بسیار خوب کانون های مساجد خراسان رضوی که در ترویج فرهنگ رضوی تلاش می کنند ابراز خرسندی کرد و گفت: خراسان رضوی جزو استان های فعال در این زمینه است.

شایان ذکر است که «هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌ های آسمانی» از 31 مرداد تا 22 مهر در قالب 5 گروه مختلف برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.