۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
کد خبر: 306643

سید حسن نصرالله در منطقه "البازوریه" متولد شد.

جشن تولد سیدحسن نصرالله+تصاویر
پس از آغاز جنگ داخلی در لبنان خانواده او به منطقه "الکرنتینا" در جنوب بیروت منتقل شدند و پس از پایان جنگ به خانه خود در البازوریه بازگشتند.
سید حسن نصرالله در سال 1976 وارد حوزه علمیه نجف اشرف شد. وی در سال 1978 به لبنان بازگشت و تحصیلات خود را در حوزه "الامام المنتظر" که توسط سید عباس موسوی تأسیس شده بود، ادامه داد.
سید حسن نصرالله در سال 1979 به عنوان مسؤول سیاسی منطقه بقاع در جنبش "امل" برگزیده شد و پس از آن به عضویت دفتر سیاسی آن درآمد. وی در سال 1982 و با تأسیس حزب الله لبنان از جنبش امل خارج شد و به حزب الله پیوست.
سید حسن نصرالله پستها و مسؤولیتهای مختلفی را در حزب الله تجربه کرد و در کنار آن نیز به فعالیتهای علمی و تحصیل خود در مدرسه دینی بعلبک ادامه داد.
وی در سال 1989 برای درس خواندن در حوزه علمیه راهی قم شد اما پس از یک سال به لبنان بازگشت.
در سال 1992 و پس از شهادت سید عباس موسوی، سید حسن نصرالله از سوی اعضای شورای حزب الله به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.
وی 5 فرزند دارد که یکی از آنان شهید شده است.
اسامی فرزندان سید حسن نصرالله: شهید هادی، محمد جواد، زینب، محمد علی و محمد مهدی.
*العالم
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 1
    بـِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ و الصِّـدیقیــن به مناسبت باز گشت پیكر پاک و مطهر۷۶ شهید دفاع مقدس به خاک ایران اسلامی مثنوی «غافلۀ عشق» به ساحت مقدس غافله سالار عشق، بی‌بی دو عالم ، فاطمه زهرا سلام الله علیها تقدیم می‌گردد از شفق آوازه‌ای آید به گوش - آید از ره کاروانی پُرخروش می‌رسد از خاکِ گلگون عراق - کاروان اشک و آه و درد و داغ کاروان لاله‌های کِشته رنج - شاهدان کربلای چهار و پنج خاکیان را شُهره مفقود الجسد - در خَمِ افلاکیان صاحب رَصَد مُشت خاک و استخوانی و پلاک - مانده جا از عاشقانِ سینه چاک لاله لاله، خفته در خون می‌رسد - عاشقی از دشت مجنون می‌رسد می‌زند سر آفتابی از فَلَق - عاشقی گردیده از نورَش خَلَق تارِ عشق حیدری را بوده پود - ساربانی قد کمان و رو کبود مانده جا بین دَر و دیوار عشق - بسته بر محمل به ناقه بار عشق عرشیان را
  • کیوان IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 1
    درود بر شیر بیشه لبنان خارچشم دشمنان