قدس آنلاین:مدير کل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي گفت: دوربين هاي تله هاي پناهگاه مياندشت موفق به ثبت تصاوير کم نظير از يک خانواده يوزپلنگ شامل يک مادر و ۳ توله شدند.

ثبت تصاوير سه توله يوزپلنگ به همراه مادر در پناهگاه حیات وحش مياندشت خراسان شمالي

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، مهندس مطهري افزود: اين خانواده يوز احتمالاً همان خانواده اي است که در مرداد ماه توسط کارشناسان و محيط بانان مشاهده و از آنها تصويربرداري شده بود.

 

وي با بيان اينکه سن اين توله هاي يوز حدود 5 ماهه است ، افزود: ثبت اين تصاوير نشان دهنده اين است که اين مادر به خوبي توانسته است از اين توله ها مراقبت کند.

مهندس مطهري اظهار داشت: اداره کل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي با همکاري پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي و اداره محيط زيست جاجرم، اقدام به نصب 12 دستگاه دوربين تله اي در نقاط مختلف نموده است که تاکنون موفق به ثبت هزاران تصوير از گونه هاي مختلف حيات وحش از جمله آهو، قوچ و ميش اوريال، گرگ، کفتار، روباه، شغال، تشي، جوجه تيغي و انواع مختلف پرندگان و خزندگان شده است.

وي افزود: علاوه بر تصوير خانواده يوزپلنگ، چندين تصوير ديگر از يوزپلنگ در ساير نقاط ثبت شده است.

مهندس مطهري افزود: پناهگاه حيات وحش مياندشت و پارک ملي ضامن آهو در خراسان شمالي يکي از پوياترين زيستگاههاي يوزپلنگ در کشور است که هر ساله شاهد زادآوري اين گونه نادر در اين منطقه هستيم.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.