قدس آنلاین_ امام پور_ معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: اگر دستگاه‌های کشور تحت تاثیر دشمن قرار بگیرند، تمام تصمیم گیری‌های دستگاه‌ها به میل کشورهای غربی و آمریکا می‌شود.

دستگاه‌های کشور نباید تحت تاثیر دشمن قرار بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین نجات عصر دیروز در اختتامیه هشتمین اجلاسیه سراسری بسیج رسانه که در هتل نخل مشهد برگزار شد، با بیان اینکه رسانه‌ها نقشی کلیدی در معادلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی دارند، اظهار داشت: زمانی که رادیو و پس از آن صداوسیما شروع به فعالیت کردند، رسانه دچار تحول شد.

نجات با اشاره به اینکه با ایجاد صدا و سیما و رادیو مدیریت رسانه‌ها از مردم به دولت‌ها منتقل شد، گفت: در حال حاضر برنامه‌های تلفن همراه فضای ارتباطی را تغییر داده است.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش رسانه‌ها نقش اثرگذاری آنها به عنوان قدرت تغییر پیدا کرده و امروز رسانه‌ها به ابزار قدرت و تسلط و نفوذ بر افکار تبدیل شده است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه رسانه‌ها حرف اول و قدرتمندترین حرف‌ها را می‌زند و اطلاع رسانی فعال توسط رسانه‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: عملیات روانی را به کمک رسانه‌ها می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به فتنه سال 88، بخش عمده رگه‌های ایجاد شده مربوط به این حادثه را مربوط به شبکه‌های اجتماعی دانست و افزود: بسیاری از انقلاب‌های شکل گرفته در بستر رسانه انجام می‌شود.

نجات در ادامه نقش ارتباطات در فضای مجازی اشاره‌ای به کمپین‌های شکل گرفته داشت و گفت: برای مثال کمپین «ما عاشق محمد هستیم» کمپینی بود که در مدت 48 ساعت در سراسر دنیا فراگیر شد که منشاء آن کشورهای ایران، عراق و لبنان بودند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر از هنر خوب استفاده شود، مفاهیم خوبی را می‌توان به کمک آن ایجاد و منتقل کرد، اظهار داشت: همه‌ ما می‌توانیم برای نظام جمهوری اسلامی منشاء قدرت باشیم و همه باهم مانعی برای دشمنان ایجاد کنیم.

نجات با اشاره به بحث نفوذ که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، گفت: برای نفوذ تعبیرات مختلفی ارائه شده و می‌توان آن را تحمیل عقیده و باور به روش نرم و بدون زور دانست.

وی با بیان اینکه رهبری نفوذ را وسیله‌ای برای تحمیل اراده دانستند و نفوذ فرهنگی، فکری و سیاسی را مهمترین نفوذها اعلام کردند، افزود: دشمنان با نفوذ سعی در دگرگون کردن باورهای جامعه دارند.

نجات تصریح کرد: روابط ایران و آمریکا پیش از انقلاب بسیار خوب بوده و اوج عقب ماندگی کشور مربوط به دوران قاجار و پهلوی است که آمریکایی‌ها بیشترین رابطه را با ایران داشتند.

وی گفت: در سال 82 که فعالیت‌های هسته‌ای فریز شده بودند کشور خواهش می‌کرد که یک سانتریفیوژ داشته باشد و شاهد مانع گذاری کشورهای مربوطه بودیم و این در حالی است که طی 10 سال به غنی سازی 20 درصد رسیدیم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه به اذعان مقامات آمریکایی تنها راه کنترل ایران پس از ناکارآمدی تحریم‌ها و تهدید نظامی، مذاکره بود، اظهار داشت: اگر دستگاه‌های کشور تحت تاثیر دشمن قرار بگیرند، تمام تصمیم گیری‌های دستگاه‌ها به میل کشورهای غربی و آمریکا می‌شود.

نجات با بیان اینکه نفوذ 2 جهت دارد که آن‌ها تغییر باور مردم و اثرگذاری به دستگاه‌های محاسباتی کشور هستند، اظهار داشت: اینکه مسئولان به این نتیجه برسند که درهای کشور بر روی قطعه سازان چینی باز شود و در نتیجه آن کارخانه‌های کشور بسته شوند، بیکاری و حاشیه نشینی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: غربی‌ها یک فرمول جدید را ایجاد کرده‌اند که دکترین جدیدی را نسبت به ایران در راس برنامه‌های خود قرار داده و عبرت آنها این بود که تهدید نظامی و تهدید آمریکا را در رسیدن به اهدافش نسبت به ایران کمک نمی‌کند.

نجات با بیان اینکه آمریکا می‌داند که تهدید نظامی جمهوری اسلامی ایران نتیجه ای جز تهدید نظامی و امنیتی اسرائیل ندارد، خاطرنشان کرد: اینکه با تعامل با آمریکا به نتایج برد برد برسیم خط قرمز رهبری است و ایشان نیز تاکید داشتند که مذاکره با آمریکا فقط حول محور مسائل هسته ای باید باشد.

وی منظور آمریکا از خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای را تنها معطوف به ایران و کشورهایی مثل لبنان دانست و افزود: ربط دادن مشکلات کشور به بحث تحریم‌ها بی اساس است چرا که طبق اعلام‌های رسمی تحریم‌ها تنها 30 درصد نقش داشته‌اند و این چرخه‌ی تولید کشور است که با مشکل روبروست.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه رسانه‌ها باید چهره بزک نشده و واقعی آمریکا را به مردم نشان دهند، تصریح کرد: هرجا که جریان تروریستی و آوارگی است پشت این جریان ها آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که بسیج رسانه می‌تواند انجام دهد این است که افراد فعال در بحث رسانه را متوجه واقعیات کند.

* مشکل معیشت و بیمه خبرنگاران برطرف می‌شود

مسعود بصیری مسئول بسیج رسانه کشور نیز گفت: در مدت 4 سال فعالیت این سازمان 6هزار خبرنگار بسیجی در سراسر کشور جذب این سازمان شدند و اگر بسیج رسانه از ابتدای انقلاب تشکیل می شد جایگاه بهتری داشتیم.

وی افزود: غرب 114 کانال فارسی زبان، 2300 کانال انگلیسی زبان، 31 ماهواره و 3500 شبکه غیر فارسی زبان با هزینه های میلیاردی دایر کرده و متاسفانه با وجود تذکرات فراوان اقدام مناسبی از سوی مسئولان امر در جهت فیلتر کردن این نوع رسانه ها صورت نپذیرفته است.

مسئول بسیج رسانه کشور گفت: باید نگاهی ملی داشته باشیم و از نگاه قومی و قبیله ای پرهیز کنیم و می توانیم با اتحاد و همدلی به خوبی بر دشمنان غلبه کنیم.

بصیری بیان کرد: وضعیت معیشت و بیمه خبرنگاران خوب نیست و باید اقدامی جهت رفع این مشکل صورت گیرد و چتر رفع آن فراهم شود و بسیج رسانه در این رابطه اقدامات لازم را داشته است تا مشکل این گروه از آحاد جامعه بر طرف شود.  

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.