قدس آنلاین _ عباسعلی سپاهی یونسی_معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد: در بحث جمع آوری معتادان متجاهر در قالب تفاهم نامه ای ۴ میلیارد تومان هزینه کرده ایم اما ریشه کن کردن اعتیاد در مشهد همکاری همه سازمانهای مردم نهاد و ارگانهای دولتی را می طلبد.

  "اعتیاد" در مشهد ریشه کن نمی شود!!!

به گزارش قدس آنلاین وحید جلیلی که صبح امروز در قالب گزارش عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماع شهرداری مشهد و سازمان های تابعه  با اهالی رسانه سخن می گفت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس مبنی بر میزان  تلاش شهرداری برای صرف هزینه 4 میلیارد تومانی در راستای جمع آوری معتادان گفت:  مبلغ  4 میلیاردی که در تفاهم نامه بین شهرداری و نیروی انتظامی  در نظر گرفته شده است بخش  ناچار و ناگزیر ماجراست و باید برای حل این مشکل همکاری وسیع اجتماعی از طرف نهادهای مردمی و دستگاه های دولتی انجام شود و بعید می دانم با این مقدار اقدامات بتوانیم اعتیاد  درمشهد را ریشه کنیم و یا این زخم را التیامی  جدی ببخشیم.

وی افزود:  کماکان معظل اعتیاد وجود دارد و متاسفانه  این  بحث فاکتوری تاثیر گذار در برخی دیگر از معظلات از جمله طلا ق است.

جلیلی در توضیح بیشتر نیز گفت: طبق تفاهم قرار شد شهرداری بودجه را تامین کند و نیروی انتظامی عملیات لازم را انجام دهد البته ما هم بر طبق  تفاهم نامه نظارت خودمان را داریم اما نیازمند این است که پاسخ این سوال از دوستان در نیروی انتظامی هم گرفته شود هر چند کارهای خوبی انجام می دهند.

اما در بخش برخورد با علت،  معاونت اجتماعی  سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در حد مقدورات خود  فعالیت هایی را انجام داده و انجام می دهد  که اخیرا راه اندازی بخش کار آفرینی در سازمان به همین منظور بوده است و در این زمینه طرح های خوبی در دست انجام است اما این که برایند تلاش ها به نقطه کمال خود برسد باید زمان بگذرد تا ببینیم چه قدر موفقیت خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از گفته های خود در موضوع حفظ هویت فرهنگی مشهد  با بیان این که مشهد امروز در یک نقطه عطف و در پیچی تاریخی قرار گرفته است و ناگزیر به انتخاب است تصریح کرد: مشهد حول محور حضرت امام رضا (ع)شکل گرفته است  و ابتدا تعریف دینی و تمدنی داشته است و باید انتخاب کنیم که مشهد قرار است به چه سمتی برود. آیا می خواهد یک شهر معنوی پیشرفته باشد و یا به دنبال یک شهر  مدرن ریاکار مذهبی نما هستیم؟

وی تصریح کرد: به نظر می رسد بعضی ها به دنبال کوچ دادن مشهد از فضای فرهنگی  و تمدنی خود به حاشیه دنیای مردن هستند  و این بدترین رفتاری است  که  می شود با این برکت بزرگ انجام داد و با ظرفیت حرم امام رضا (ع)و فرهنگ رضوی را به طور ابزاری برخورد کنیم و بشویم چیزی در حد دوبی و شارجه.

جلیلی افزود: اگر این رویکرد غالب شود‌، در سالهای نه چندان دور اولین چیزی که از واژه مشهد به ذهن متبادر خواهد شد  زیارت و حرم مطهر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از معانی واژه نفوذ که این روزها درکشور مطرح است  بدین معناست که  بعضی از انقلابی ترین نهادهای کشور  در حاشیه حرم مطهر ،هتل هفت ستاره بسازند و این از مصادیق نفوذ تلقی می شود.

وی افزود: اگر رویای مشهد هتل هفت ستاره، زمین گلف ومجموعه بولینگ بشود این ناشکری عظیمی در مقابل نعمتی بزرگ است که خداوند به مشهدی ها اعطا کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.