به‌تازگی انتشار تصویری از یک رزمنده حماس در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف که او را در حالی به نمایش گذاشته که از سوراخی در دل زمین بیرون آمده و تانک مرکاوای ارتش اسرائیل را شکار می‌کند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

حماس هنوز مانند روز نخست می‌جنگد/ بازتاب گسترده تصویر رزمنده فلسطینی در هماوردی با مرکاوای اسرائیلی

به گزارش قدس آنلاین، جالب‌تر آنکه این فرد، در فضای باز و بدون مانع نظامی، برای کمین کردن علیه نیروهای اشغالگر اقدام کرده و این مسئله مورد توجه قرار گرفته است. 

انتشار این تصاویر اوج شجاعت و پایمردی مبارزان فلسطینی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح را به نمایش می‌گذارد. در این مسیر، کتائب شهید عزالدین  قسام با انتشار ویدئویی، از عملیات ترکیبی خود علیه اشغالگران و تجهیزاتشان در فاصله بسیار نزدیک خبر داد، عملیات‌هایی که یا از زیر آوارهای ساختمانی و یا از درون ساختمان‌های ویران شده انجام شده است. در این ویدئوها همچنین نشان داده می‌شود نیروهای حماس با بمب‌های «شواظ» و «راکت‌های ضد زره یاسین ۱۰۵» جنگ‌افزارهای اسرائیلی همچون تانک‌ها و نفربرها را منهدم می‌کنند. همچنین، مقاومت فلسطین هدایت و کاربری یک روبات جاسوسی ارتش این رژیم را پس از منفجر کردن دهانه یکی از تونل‌ها در شرق رفح به دست گرفتند.

اشراف اطلاعاتی و جغرافیایی حماس
این در حالی است که نظامیان صهیونیست بارها نوار غزه را با تجهیزات خود زیر و رو و پاک‌سازی کرده‌اند و برای یافتن رزمندگان گردان‌های عزالدین قسام همه جا را گشته‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند به آنچه پیش‌تر در رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر کشف تونل‌ها و دسترسی به راهروهای زیرزمینی اعلام شده بود، برسند.نیروهای مقاومت فلسطینی به‌تازگی ضربات محکم و سنگینی را در محله الزیتون جنوب شهر غزه به نیروهای اشغالگر صهیونیستی وارد کردند؛ ضرباتی که سبب شد اشغالگران از این محله عقب‌نشینی کنند. این یعنی با وجود گذشت بیشتر از هفت ماه از جنگ غزه، نیروهای مقاومت همچنان توانایی وارد کردن ضربات سخت به ارتش اسرائیل را دارند؛ ارتشی که در طی مدت جنگ کمک‌های مختلف نظامی مثل بمب‌های سنگرشکن (مارک ۸۴) را به تعداد بسیار زیاد از ایالات متحده آمریکا دریافت کرده است. این موضوع علاوه بر آشکار کردن ادعاهای پوچ و دروغ رسانه‌ها و مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی در تبلیغ موفقیت‌هایشان، نشان‌دهنده اشراف واحدهای اطلاعاتی نیروهای حماس به مختصات جغرافیایی عملیاتی ارتش اسرائیل است.

پیش‌تر نیروهای حماس در جریان حمله به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تلفات زیادی به نظامیان اشغالگر وارد کردند. اردوگاه جبالیا عملاً یک دژ مستحکم نظامی برای نیروهای حماس است که هنوز صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند به عمق آن نفوذ کنند. درگیری سنگین اشغالگران در محورهای شمالی و جنوبی غزه و یا دروازه‌های شرقی رفح با نیروهای مقاومت، تأییدکننده این موضوع است. نیروهایی که در درگیرهایی که با بمب‌گذاری تونل‌ها و کمین‌های پیشرفته و همچنین شلیک راکت‌های متعدد حماس انجام می‌شود توانسته ارتش اسرائیل را زمینگیر کند.

جنگ هفت ماهه غزه، سبب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی شده است؛ گزارش منابع بیمارستانی صهیونیست‌ها از کشته و زخمی شدن بیش از ۷هزار نظامی اسرائیلی در  هفت ماه جنگ غزه خبر داده‌اند. امروز کارشناسان سیاسی-نظامی، حمله زمینی به منطقه رفح را تله خطرناک و مرگبار برای ارتش اسرائیل توصیف کرده‌اند اما کابینه جنگ دولت نتانیاهو برای جلوگیری از سقوط خودش، این اقدام را برخلاف توصیه‌های دیگران انجام داد. 

خبرنگار: حمید اسدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.